Daj się zlokalizować, a dostaniesz zniżkę. 40 milionów "meldunków" w Foursquare

Daj się zlokalizować, a dostaniesz zniżkę. 40 milionów "meldunków" w Foursquare10.05.2010 19:28
Wojciech Usarzewicz

Kilka dni temu Foursquare - anglojęzyczny serwis do geolokalizacji - osiągnął magiczną liczbę 40 milionów "meldunków" - jak donosi jeden z developerów na Twitterze. Jeszcze kilka tygodni temu liczba  wynosiła nieco ponad 20 milionów. Dowodzi to szybkiego wzrostu ilości aktywnych użytkowników usługi.

Kilka dni temu Foursquare - anglojęzyczny serwis do geolokalizacji - osiągnął magiczną liczbę 40 milionów "meldunków" - jak donosi jeden z developerów na Twitterze. Jeszcze kilka tygodni temu liczba  wynosiła nieco ponad 20 milionów. Dowodzi to szybkiego wzrostu ilości aktywnych użytkowników usługi.

Czym jest Foursquare? Serwis działa na prostej zasadzie - rejestrujesz się w serwisie i instalujesz odpowiednią aplikację na swoim urządzeniu mobilnym (oczywiście jak zwyle faworyzowane są iPhony) - a następnie ruszasz w teren, oczywiście po uprzednim połączeniu się ze swoimi znajomymi w systemie. Foursquare już sam zatroszczy się o wykrycie, gdzie aktualnie się znajdujesz i co ciekawego możesz znaleźć w okolicy.

Poruszając się po mieście i trafiając do lokacji - sklepów, pubów lub czegokolwiek innego zarejestrowanego w bazie Foursquare, dokonujesz tak zwanego "check-in", czyli meldunku. System zlicza je i mogą następnie zostać wykorzystane przez właścicieli lokacji do monitorowania odwiedzających i oferowania częstym gościom dodatkowych udogodnień, takich jak choćby stolik poza rezerwacją dla stałego gościa.

Dynamiczny rozwój Foursquare może jednak zostać zatrzymany i to nie tyle przez konkurencyjny Gowalla, co przez plany Facebooka odnośnie wprowadzenia mechanizmów geolokalizacji. Jeśli jednak twórcy "czworokąta" będą tak rozwijać swój projekt jak dotychczas, to zapewne szykuje nam się zdrowa i interesująca walka o rynek, a co się z tym wiąże rozwój technologii geolokalizacji, która powoli zaczyna się stawać chlebem powszednim dla użytkowników globalnej sieci.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.