Dlaczego w starych reklamach technologicznych kobiety to idiotki?

Dlaczego w starych reklamach technologicznych kobiety to idiotki?21.01.2014 11:43
Stara reklama gry
Marta Wawrzyn

Nie wiedzą, co to takiego komputer, bez GPS-u nigdzie nie dojadą i wszystkich możliwych urządzeń potrafią użyć zamiast lusterka. Kobiety w reklamach sprzętu i oprogramowania zawsze przedstawiano jako słodkie idiotki – i nic na tym polu się nie zmieniło. Dzisiejsze reklamy epatują seksizmem równie często jak stare, a na dodatek są pozbawione ich specyficznego uroku.

  1. TO jest komputer?

Stara reklama DataComp ma wszystko, co mieć powinna, żeby współczesne kobiety ją znienawidziły. Pani na zdjęciu jest ubrana jak słodkie dziewczątko, pokazuje kawałek uda i stara się nie mieć zbyt mądrego wzroku. Wymownemu obrazowi towarzyszy hasło: "TO jest komputer?". Don Draper nie wymyśliłby tego lepiej.

  1. Sabrina demonstruje projektor

Jak widać na załączonym obrazku, projektor firmy Bell & Howell to sprzęt niezwykły. Nie widzicie? To może spróbujcie popatrzeć nieco niżej...

  1. Czy zabicie kobiety jest zawsze nielegalne?

Czyli wkurzony szef i sekretarka, która dopiero uczy się, że takie urządzenie jak frankownica należy docenić. To naprawdę jest męski świat!

  1. Może nawet sexy

Uniwersalny, niezawodny, a może nawet seksowny? Poznajcie modem firmy Penril.

  1. Zostań programistą, dostaniesz kociaka

W starych reklamach kandydatów na programistów kusiło się zawsze obietnicą dwóch rzeczy: wysokiej pensji i pięknych kobiet. Dziewczynom garnącym się do informatyki nikt przystojnych facetów nigdy nie obiecywał. A może powinien?

  1. Do czego służy to urządzenie?

Zostawiamy stare reklamy, przechodzimy do nowych. Taką reklamą firma Compaq promowała we Francji Pocket PC iPAQ w roku 2001. Slogan zapewnia, że urządzenie ma "wszystkie funkcje PC, a całą resztę odkryjesz po drodze". Tak jak kobieta ze zdjęcia.

  1. Baba zawsze się zgubi

Życie w czasach przed wynalezieniem GPS-u musiało być dla kobiet koszmarem.

  1. Dziewczyny, zabijanie zombie nie jest dla was

Są na świecie kobiety, które lubią zabijać zombie, ale autorom reklamy Xboxa One z zeszłego roku najwyraźniej nie mieści się to w głowie. List, który chłopak napisał w reklamie do dziewczyny, po to by zachęcić ją do grania, wzbudził mnóstwo kontrowersji wśród graczek. Wszystko przez jedno zdanie: "Wiem, wiem, pewnie wolałabyś szydełkować, niż patrzeć, jak zabijam zombie...".

  1. Go Daddy i body paint

Dwie panie próbują zrobić chodzący billboard z trzeciej – nagiej! - pani za pomocą farby do ciała. Taką reklamę zaprezentował dwa lata temu podczas finału Super Bowl Go Daddy, największy dostawca hostingu w Stanach Zjednoczonych.

  1. Zakazana reklama Office XP

Microsoft to nudna marka znana z nudnych reklam – ale czasem i jej zdarza się jakiś wyskok. Ten spot – zdecydowanie nie taki nudny! - pojawił się w Szwajcarii w 2001 roku. Dzień później został wycofany, a rzeczniczka musiała się tłumaczyć.

Office XP Commercial (banned)

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.