Drivemocion - komunikator uliczny

Drivemocion - komunikator uliczny10.09.2009 09:00
Damian Zarzycki

Na polskich ulicach coraz częściej zdarza się spotkać zachowania - łagodnie mówiąc - niekulturalne. Zdarza się przecież, że długo czekamy zanim ktoś wpuści nas, gdy chcemy włączyć się do ruchu. Jak wtedy dziękujemy? Machamy ręką albo włączamy na moment światła awaryjne. Drivemocion to coś dla kierowców, którzy chcą pokazać swoje emocje przez technologię LED.

Na polskich ulicach coraz częściej zdarza się spotkać zachowania - łagodnie mówiąc - niekulturalne. Zdarza się przecież, że długo czekamy zanim ktoś wpuści nas, gdy chcemy włączyć się do ruchu. Jak wtedy dziękujemy? Machamy ręką albo włączamy na moment światła awaryjne. Drivemocion to coś dla kierowców, którzy chcą pokazać swoje emocje przez technologię LED.

Duże miasta są często zakorkowane. Stres i pośpiech związany z codzienną jazdą powodują, że kierowcy potrafią zachowywać się w sposób niekulturalny i chamski. Wymuszają, nie przepuszczają oczekujących na włączenie się do ruchu, zdenerwowanie okazują klaksonem.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://steer.ru/archives/28050801.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://steer.ru/archives/28050801.jpg)

Amerykańska firma wpadła na pomysł, by swoje emocje kierowca wyrażał w technologii LED specjalnymi emotikonami. W ten sposób w Stanach Zjednoczonych powstał gadżet zwany Drivemocion.

Niewielki gadżet może zostać zainstalowany z przodu lub z tyłu samochodu. Jest to niewielkie kółko z lampkami LED, układającymi się w specjalne wzorki. Przykładowo złość wyraża symbol "środkowego palca", a zadowolenie uśmiechnięta buźka itd.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://pan7.fotovista.com/dev/7/4/02725147/l_02725147.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://pan7.fotovista.com/dev/7/4/02725147/l_02725147.jpg)

Emotikony można zmieniać za pomocą guzika. Instalacja nie sprawia większych kłopotów - urządzenie jest bezprzewodowe, więc nie trzeba go podłączać pod gniazdko. Producent zapewnia, że 4 miesiące pracy gadżetu zasilają 4 zwykłe baterie. A cena? Około 150 złotych.

Amerykanie już szaleją za Drivemocion, a czy w Polsce ktoś pokaże nam uśmiechniętą buźkę w systemie LED?

Rzuć także okiem na nasze najnowsze zestawienie: Najpopularniejsze komunikatory internetowe.

Źródło: www.au-my.com

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.