Duże firmy zainteresowane przejęciem Yahoo! Czy transakcja dojdzie do skutku?

Duże firmy zainteresowane przejęciem Yahoo! Czy transakcja dojdzie do skutku?22.10.2011 21:00
Czy Yahoo! zostanie sprzedane? (Fot. StartupMeme.com)

Po kilku latach przerwy po raz kolejny wraca temat kupienia Yahoo! przez któregoś z branżowych potentatów. Po deklaracjach ze strony „anonimowego dyrektora Microsoftu” pojawiły się przecieki sugerujące, że zainteresowanie gasnącą gwiazdą Sieci wyraziła również inna firma. Kto chce kupić Yahoo?

Po kilku latach przerwy po raz kolejny wraca temat kupienia Yahoo! przez któregoś z branżowych potentatów. Po deklaracjach ze strony „anonimowego dyrektora Microsoftu” pojawiły się przecieki sugerujące, że zainteresowanie gasnącą gwiazdą Sieci wyraziła również inna firma. Kto chce kupić Yahoo?

Gdy w 2008 roku toczyły się negocjacje w sprawie kupienia firmy przez Microsoft, wycena Yahoo! sięgała  41 mld dolarów. Wystarczyło kilka lat recesji, by ta gigantyczna kwota pozostała jedynie wspomnieniem. Obecna wartość dawnej gwiazdy Sieci wynosi około 18 mld dolarów, co na nowo otwiera dyskusję na temat kupienia firmy przez któregoś z konkurentów.

Na początku miesiąca Agencja Reutera donosiła o – ponownym – rozważaniu przez Microsoft możliwości zakupu. Istotną różnicą byłaby mniejsza o ponad połowę kwota transakcji. Najnowsze informacje na temat dalszych losów Yahoo! zostały opublikowane przez The Wall Street Journal i dotyczą zainteresowania ze strony Google’a.

Wyszukiwarkowy gigant prowadzi obecnie rozmowy z dwoma dużymi funduszami private equity na temat wspólnego przejęcia części Yahoo! Po niedawnym zwolnieniu Carol Bartz za coraz bardziej prawdopodobne uważa się bowiem wystawienie w niedalekiej przyszłości całej firmy lub jej części na sprzedaż.

Wśród alternatyw rozważana jest również fuzja z AOL, trudno jednak wskazać, jakie korzyści odniosłyby z tego obie podupadłe firmy. W przypadku zarówno Microsoftu, jak i Google’a, gra toczy się przede wszystkim o wzmocnienie pozycji na rynku wyszukiwarek.

Oparta na Bingu wyszukiwarka Yahoo! wciąż cieszy się pewną popularnością w Stanach Zjednoczonych, zajmując z wynikiem blisko 16 proc. drugie – po Google’u – miejsce w rankingu.

Źródło: The Next Web

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.