Yahoo ma pomysły na rozwój firmy
28.05.2009 15:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na konferencji All Things Digital szefowa Yahoo - Carol Bartz opowiedziała o planach związanych z rozwojem firmy. Bartz wiele mówiła o wyszukiwarkach, nowych inwestycjach, przyszłościowych sektorach nowych trendach oraz o współpracy z... Microsoftem.
Na konferencji All Things Digital szefowa Yahoo - Carol Bartz opowiedziała o planach związanych z rozwojem firmy. Bartz wiele mówiła o wyszukiwarkach, nowych inwestycjach, przyszłościowych sektorach nowych trendach oraz o współpracy z... Microsoftem.
Prezes Yahoo potwierdziła, że firma nadal prowadzi rozmowy z Microsoftem na temat potencjalnej współpracy w dziedzinie wyszukiwania. Wyglądałoby to bardziej na transakcję, gdyż istnieją dwie strony. Microsoft ma pieniądze, a Yahoo dane. Obydwa obszary są wartościowe.
Bartz odniosła się również do rywalizacji z Google. Pochwaliła konkurentów za to, że są dobrze radzą sobie w takich obszarach jak wyszukiwanie czy mapy. Ludzie odwiedzają Google w celu poszukiwań. Yahoo jest miejscem, gdzie osoby szukają informacji. Chcemy być bardziej osobiści niż Google - dodała. Obecnie zasięg wyszukiwarki Yahoo to trochę ponad 20 procent.
Co z nowymi przedsięwzięciami? Z pewnością należy ich się spodziewać. Yahoo zainteresowane jest portalami społecznościowymi oraz serwisami multimedialnymi (video). To dopiero początek. Cała przestrzeń związana z multimediami online jest wielce interesująca. Rynek ogłoszeń video do 2011 roku urośnie 4-krotnie.
Jednak CEO Yahoo jest bardzo ostrożna. Nie każdy nowy trend jest wart ryzyka. Jak podała, średnio każdy Internauta miesięcznie odwiedza 85 stron, ale większość czasu spędza na 2 czy 3 stronach. Dla wielu polskich internautów obowiązkiem są codzienne odwiedziny Naszej Klasy. Jednak nie znajdziemy tam informacji o wydarzeniach w kraju czy za granicą, nie dowiemy się o kursach walut czy pogody na jutro. To po prostu nie daje wszystkich możliwości.
źródło: TechCrunch