DVD traci na popularności?

DVD traci na popularności?17.06.2009 12:00
Fot. ToastyKen Flickr
Szymon Adamus

Wprowadzenie na rynek nowego rodzaju nośników było konieczne ze względu na braki pojemnościowe. Wojna formatów dała producentom mocno w kość, ale zakończyła się dość szybko. Blu-ray zdobywa rynek szturmem i już nawet w Polsce na plakatach reklamowych widzimy obok standardowych wersji DVD zapowiedź niebieskich wydań. Według grupy badawczej Screen Digest nic to jednak nie daje bo wydawcy i tak tracą.

Wprowadzenie na rynek nowego rodzaju nośników było konieczne ze względu na braki pojemnościowe. Wojna formatów dała producentom mocno w kość, ale zakończyła się dość szybko. Blu-ray zdobywa rynek szturmem i już nawet w Polsce na plakatach reklamowych widzimy obok standardowych wersji DVD zapowiedź niebieskich wydań. Według grupy badawczej Screen Digest nic to jednak nie daje bo wydawcy i tak tracą.

Możliwe, że to przez cyfrową dystrybucję, wypożyczalnie filmów na żądanie, albo po prostu szybsze łącza internetowe i łatwiejszy dostęp do filmów na stronach torrentowych. Tak czy inaczej według analizy Screen Digest wprowadzenie i duże inwestycje w Blu-ray nie uchroniły wydawców filmów przed spadkiem dochodów. W 2008 roku dochód przemysłu filmowego ze sprzedaży płyt DVD spadł o 2,6 miliarda dolarów.

A może to po prostu oznaka odchodzenia widza od starszej technologii i skupiania się na Blu-ray? Tylko gdyby tak było, to straty nie byłyby aż tak wielkie. Zamieniając DVD na Blu-ray wydawalibyśmy nawet więcej. Wychodzi na to, że po prostu spora część widzów zrezygnowała z nośników fizycznych.

Kryzys czy nowa moda?

Źródło: ft.com • [http://www.flickr.com/photos/toasty/543655567/](http://Fot. ToastyKen Flickr)

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.