Dzień Darmowej Dostawy coraz bliżej. Kiedy wypada w tym roku?

Dzień Darmowej Dostawy coraz bliżej. Kiedy wypada w tym roku?18.11.2012 14:30
3 grudnia 2012 - Dzień Darmowej Dostawy (Fot. Flickr/jvree/Lic. CC BY SA 2.0)

Od dwóch lat pod koniec roku możemy skorzystać z ciekawej akcji, wspieranej przez polskie sklepy internetowe: robiąc zakupy w Sieci w odpowiednim dniu, nie zapłacimy za przesyłkę. Tegoroczna, trzecia edycja Dnia Darmowej Dostawy przynosi jednak zmiany, które nie wszystkim przypadną do gustu.

Od dwóch lat pod koniec roku możemy skorzystać z ciekawej akcji, wspieranej przez polskie sklepy internetowe: robiąc zakupy w Sieci w odpowiednim dniu, nie zapłacimy za przesyłkę. Tegoroczna, trzecia edycja Dnia Darmowej Dostawy przynosi jednak zmiany, które nie wszystkim przypadną do gustu.

O Dniu Darmowej Dostawy informujemy od samego początku – wspominaliśmy o nim w 2010 roku, gdy zorganizowano go po raz pierwszy, jak i rok temu. Data Dnia Darmowej Dostawy nie jest stała – w tym roku ustalono, że z darmowej przesyłki skorzystamy, robiąc zakupy 3 grudnia.

Jak można przeczytać na stronie organizatora akcji, tegoroczna edycja przyniesie dość istotną, choć chyba niemile widzianą przez klientów zmianę. Do tej pory darmowa dostawa dotyczyła wszystkich produktów, jednak na skutek interwencji sklepów, biorących udział w akcji, zmieniono jej regulamin. Od tego roku sklepy mogą wprowadzić zastrzeżenie, że aby skorzystać z darmowej wysyłki, trzeba zrobić zakupy na kwotę co najmniej 20 złotych.

3 grudnia 2012 - Dzień Darmowej Dostawy
3 grudnia 2012 - Dzień Darmowej Dostawy

Bez wątpienia jest to utrudnienie, ale trudno winić sklepy za to, że bronią swoich interesów. Sądzę, że taki zapis jest i tak znacznie lepszym rozwiązaniem od praktyk niektórych sklepów, gdy w poprzednim roku z okazji Dnia Darmowej Dostawy z oferty w magiczny sposób znikały tańsze produkty – ot, taka przedświąteczna magia w wydaniu polskiego e-commerce. Może dzięki zmianom w regulaminie uda się w tym roku uniknąć podobnych sytuacji. Co istotne, zgodnie z regulaminem akcji, sklep od momentu dołączenia do akcji do końca Dnia Darmowej Dostawy nie może podnosić cen, co powinno uniemożliwić ukryte przerzucanie kosztów na klientów.

W tej chwili swój udział w akcji zadeklarowało niemal 1000 sklepów (w 2011 roku w Dniu Darmowej Dostawy uczestniczyło 1846 sklepów), ale lista uczestników będzie się zapewne systematycznie zwiększać - zapisy sklepów zainteresowanych udziałem w akcji trwają do 26 listopada. Aktualny wykaz sklepów można znaleźć na stronie Dnia Darmowej Dostawy, a główne strony uczestników akcji zostaną oznaczone odpowiednimi symbolami.

Strony główne uczestników DDD zostaną odpowiednio oznaczone (Fot. DzienDarmowejDostawy.pl)
Strony główne uczestników DDD zostaną odpowiednio oznaczone (Fot. DzienDarmowejDostawy.pl)

Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na sens takich działań. Jak niemal wszystko, co pojawia się w polskiej Sieci, Dzień Darmowej Dostawy jest kalką amerykańskiego pierwowzoru o nazwie Free Shipping Day, organizowanego od 2008 roku.

Można  to uznać za ukłon w stronę klientów – jeśli ktoś planuje zakupy, warto przecież zorganizować je tak, by skorzystać z darmowej dostawy. Nie sposób jednak uniknąć wrażenia, że Dzień Darmowej Dostawy wpisuje się w modę, przekształcającą końcówkę roku w orgię zakupów, pozwalających sklepom na przewietrzenie magazynów i pozbycie się nagromadzonych zapasów.

Niezależnie od motywów sprzedawców, warto skorzystać – na darmową dostawę możemy liczyć, robić zakupy 3 grudnia (poniedziałek) w godzinach od 00:01 do 23:59.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.