Dziś Dzień Bezpiecznego Internetu, czyli pic na wodę, fotomontaż

Dziś Dzień Bezpiecznego Internetu, czyli pic na wodę, fotomontaż09.02.2010 11:30
Gniewomir Świechowski

6 lat temu Komisja Europejska wpadła na pomysł ustanowienia Dnia Bezpiecznego Internetu. Ale od tego czasu bezpieczniej się nie zrobiło, a wręcz przeciwnie - cyberprzestępcy są coraz zuchwalsi. Dziś internet nie jest bezpieczniejszy niż wczoraj, jutro również nie będzie.

6 lat temu Komisja Europejska wpadła na pomysł ustanowienia Dnia Bezpiecznego Internetu. Ale od tego czasu bezpieczniej się nie zrobiło, a wręcz przeciwnie - cyberprzestępcy są coraz zuchwalsi. Dziś internet nie jest bezpieczniejszy niż wczoraj, jutro również nie będzie.

W Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie odbędzie się konferencja dla dziennikarzy, na stronie sid2010quiz.org ruszył quiz nt. bezpieczeństwa skierowany do dzieci, NASK oraz Fundacja Dzieci Niczyje organizują jeszcze inne cyrki, a producenci oprogramowania antywirusowego wysyłają notki PR'owe, sugerując, że wiedzą jak nas zabezpieczyć. Szopka.

Ale w mediach które docierają do przeciętnego użytkownika internetu(onet, gazeta, Rz) cisza. Jedynie na główniej stronie gazety.pl straszy nieaktualna informacja o trojanach w dodatkach do Firefoxa, którą zamieściliśmy na vBeta 3 dni temu. Przeciętny zjadacz chleba, którego komputer już pracuje w dwóch botnetach pozostanie w błogiej nieświadomości.

Informacja o tym, jak niebezpieczny potrafi być internet i jak się przed tymi zagrożeniami chronić trafi tylko do ludzi którzy już o tym wiedzą i śledzą technologiczne media, aby być na bieżąco. Podczas, gdy głównym celem przestępców są użytkownicy, którzy słysząc o antywirusie mówią: "Po co mam to instalować? Przecież komputer działa!".

Zabezpieczenia komputera są tak silne jak ich najsłabszy element - użytkownik i jego niewiedza. Jednak odbiorcą tego rodzaju kampanii są z reguły "uświadomieni", a reszta po lekturze i zainstalowaniu Avasta zyskuje złudnie przekonanie o bezpieczeństwie, do czasu kliknięcia w odnośnik w emailu "z banku".

Do czasu, gdy "g... wpadnie w wentylator" i tematem nie zainteresują się mainstreamowe media akcja jest skazana na porażkę, a jeden z moich znajomych wciąż będzie używał imienia psa jako hasła do firmowej skrzynki i IE6 do logowania się na witrynę swojego banku.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.