E-sport w polskiej telewizji. Czy takie transmisje są potrzebne? Wcale

E-sport w polskiej telewizji. Czy takie transmisje są potrzebne? Wcale20.07.2014 14:53
Zdjęcie e-sportowca pochodzi z serwisu shutterstock.com
Adam Bednarek

Z zazdrością spogląda się na Stany Zjednoczone - tam, na sportowym kanale, oglądać można zawody e-sportowe.

Tam się dało. The International można było śledzić na kanale ESPN 3. Na ESPN 2 dochodziły do tego “przedmeczowe studia”, z wywiadami i analizami. Czy u nas podobne przedsięwzięcie byłoby możliwe?

E-sport coraz bardziej popularny w Polsce

Teoretycznie… tak. Na pewno polski e-sportowy rynek nie jest tak duży i popularny jak np. w Stanach Zjednoczonych. Ale trudno też powiedzieć, że taka rozrywka nikogo nie interesuje. Wystarczy zerknąć na Spodek w trakcie IEM czy coraz popularniejsze zawody organizowane w centrach handlowych.

Tyle że wszystkie takie imprezy bez problemu można obejrzeć w Sieci. A kto ogląda zawody e-sportowe? Gracze. Dla nich brak telewizyjnej transmisji to nic strasznego. Oni i tak będą oglądać to na własnych ekranach.

Zdjęcie e-sport pochodzi z serwisu shutterstock.com
Zdjęcie e-sport pochodzi z serwisu shutterstock.com

Część pewnie przesiadła się, żeby zobaczyć, jak relacjonuje to ESPN. Ale oglądanie w telewizji to raczej ciekawostka, bardziej dodatek niż potrzeba. Wszystko i tak jest w Sieci.

No tak, ale transmisja w telewizji może spowodować, że e-sport stanie się jeszcze bardziej popularny. Będzie powszechny. Tak? Cóż, to samo mogliby mówić fani np. rzutu młotem, gdy raz na cztery lata puszczane są zawody w trakcie Igrzysk Olimpijskich.

Takich niszowych dyscyplin jest mnóstwo. Mało która zyskuje na tym, że dostępna jest w “powszechnej” telewizji. Owszem, wielu rzuci okiem, może zostanie nawet do końca transmisji. Ale szybko o tym sporcie zapomina. Obecność w telewizji niewiele więc daje.

Best League of Legends eSport Moments (S1-S2)

Naprawdę nie sądzę, by zawody z Dota 2 czy League of Legends kogokolwiek porwały. To specyficzna rozgrywka. Pewnie - dynamiczna, szybka, dużo się dzieje. Tylko co z tego, skoro rozumie ją tylko ten, kto w to gra?

Może gdybyśmy w telewizji mogli zobaczyć zawody w FIFĘ albo jakąś bijatykę, to prędzej udałoby się przekonać ludzi do e-sportu. Tyle że i tak byłoby to bardzo trudne zadanie. Pewnie nikt nie zaryzykuje, mając świadomość, że ich potencjalna publika pewnie będzie siedzieć przed monitorem, a nie ekranem.

Ale nie ma nad czym płakać. Nie ma relacji w TV? Trudno - w Internecie pewnie zawsze będzie. Przenoszenie na siłę nie jest potrzebne. To, że coś jest popularne w Sieci, nie oznacza od razu, że podbije telewizje.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.