Ekologiczny HP - spotkanie w Pradze

Ekologiczny HP - spotkanie w Pradze30.03.2012 14:59
Mariusz Kamiński

HP to koncern niezwykle chimeryczny. Z jednej strony olbrzymie problemy z zarządem i w efekcie przespanie ery smartfonów i tabletów, a z drugiej niezwykle ambitny i prężny dział druku, który wychodzi z siebie, by nie tylko sprzedać swoje produkty, ale i edukować potencjalnych klientów. Muszę przyznać, że spotkanie w pięknej Pradze było całkiem owocne.

HP to koncern niezwykle chimeryczny. Z jednej strony olbrzymie problemy z zarządem i w efekcie przespanie ery smartfonów i tabletów, a z drugiej niezwykle ambitny i prężny dział druku, który wychodzi z siebie, by nie tylko sprzedać swoje produkty, ale i edukować potencjalnych klientów. Muszę przyznać, że spotkanie w pięknej Pradze było całkiem owocne.

Jakkolwiek by nie oceniać posunięć zarządu i perturbacji związanych z działalnością HP na różnych rynkach, to można z całą pewnością stwierdzić, że printing zawsze był mocną stroną giganta z Palo Alto. Jak się okazuje, rozwój technologii wydruku zawsze szedł w parze z rozwiązaniami ekologicznymi i ten drugi aspekt stał się motywem przewodnim spotkania dziennikarzy z przedstawicielami HP. Dwudniowy panel miał miejsce w urokliwej i słonecznej Pradze.

Eko tu, eko tam

W pudełku znajdują się wszystkie materiały, jakie zdołano odzyskać z zasobników
W pudełku znajdują się wszystkie materiały, jakie zdołano odzyskać z zasobników
Panel to także aktywna dyskusja
Panel to także aktywna dyskusja

Kolejnym etapem spotkania była prezentacja wirtualnych rozwiązań, które zaskakiwały swoją pomysłowością. Jednym z nich była aktywna analiza treści strony internetowej, którą ma się zamiar wydrukować. Dzięki niej można wyrzucić niepotrzebną zawartość i przenieść na papier tylko to, co nas interesuje. Rozwiązanie działało, a teksty z WWW drukowały się bez reklam i spisów treści.

Sektor korporacyjny także dostał wiele ciekawych rozwiązań. Warto wspomnieć o wymuszaniu druku dwustronnego, czy funkcji Auto-on/Auto-off, która umożliwiała zupełne wyłączenie drukarki w przerwach pomiędzy wydrukami (taki stand-by, ale znacznie bardziej efektywny). Rozwiązania materiałowe również zaskakiwały swoją innowacyjnością. Pojawiają się pierwsze drukarki wykonane z tworzywa, które podczas spalania nie wydziela toksycznych gazów, co doskonale wpisuje się w politykę zmniejszania szkodliwych emisji.

Pochwały i wskazówki

Mimo PR-owego charakteru spotkanie uważam za bardzo ciekawe. HP nie stara się wpychać produktu "in your face", ale prezentuje także rozwiązania o czysto edukacyjnym charakterze, co jest dobrym przykładem etycznego biznesu. Po części wymusza to konieczność zachęcenia klientów do brania udziału w procesie recyklingu (co nie jest łatwe), ale i tak całość sprawia bardzo pozytywne wrażenie. Można z dużą dozą pewności stwierdzić, że HP na polu ekologicznych rozwiązań wydruku nie ma bezpośredniej konkurencji, a jeżeli taka istnieje, to jest zupełnie niewidoczna. Rozwiązania zaprezentowane podczas panelu mają sens nie tylko dla HP jako strony zainteresowanej sprzedażą, ale także dla świadomego ekologicznie użytkownika.

Gdybym miał spojrzeć z perspektywy konsumenta (czyli Waszej i mojej), to strategia marketingowa wymaga zmiany. Tak jak korporacje mogą sobie pozwolić na wprowadzanie ekorozwiązań, tak szary klient detaliczny będzie miał to (generalizując) kompletnie gdzieś. Mało komu będzie chciało się latać na pocztę z zasobnikami i tracić czas, gdy na głowie ma o wiele poważniejsze problemy. Zbyt mały akcent położono na ekonomiczność rozwiązań eko. Zbyt mało mówiono o tym, że nie tylko pomagamy środowisku, ale także redukujemy koszta własne - oszczędzamy energię, kupujemy mniej papieru etc. Jeżeli HP chce zdobyć serca konsumentów Europy Środkowo-Wschodniej, to tylko w taki sposób. Eko jest spoko, ale tylko gdy się opłaca.

Znad kufla chłodnego Pilsnera 12° pozdrawiam! Uvidíme!

PS Pozdrowienia dla Dave'a Lobato, który dzięki mnie poznał całkiem spory kawałek historii Polski :)

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.