Fable: The Journey - bez broni, bez kontrolera... bez sensu

Fable: The Journey - bez broni, bez kontrolera... bez sensu13.08.2011 08:31
Fable The Journey
Szymon Adamus

Niektórzy z młodszych graczy mogą nie pamiętać, ale były kiedyś takie gry jak "Virtual Cop" czy "Time Crisis", w których gracz nie sterował postacią, tylko kierował celowniczek gdzie było trzeba i strzelał. Dzisiaj takie tytuły to wyjątki. Peter Molyneux chciałby je wskrzesić za pomocą Kinecta. Problem w tym, że ten "kontroler" nie nadaje się do niczego więcej niż radosnego odbijania czerwonych piłeczek z podchmielonymi znajomymi

Niektórzy z młodszych graczy mogą nie pamiętać, ale były kiedyś takie gry jak "Virtual Cop" czy "Time Crisis", w których gracz nie sterował postacią, tylko kierował celowniczek gdzie było trzeba i strzelał. Dzisiaj takie tytuły to wyjątki. Peter Molyneux chciałby je wskrzesić za pomocą Kinecta. Problem w tym, że ten "kontroler" nie nadaje się do niczego więcej niż radosnego odbijania czerwonych piłeczek z podchmielonymi znajomymi

Celowniczki, w których bohater porusza się po ustalonych z góry szynach, a gracz strzela gdzie popadnie, potrafią być zabawne. Tytuły takie jak "Resident Evil: The Umbrella Chronicles" na Wii czy "The House of the Dead OVERKILL" ostatnio w nowej odsłonie na PS3, pokazały, że w XXI wieku taki styl gry może mieć jeszcze sens. Wystarczy oddać w ręce graczy kontrolery ruchowe, lepszą niż dawniej grafikę i szybką akcję. Problem z Kinectem dla Xboxa 360 polega na tym, że za jego pomocą nie można celować tak szybko i precyzyjnie jak Wiilotem czy PS Move. A mimo to twórcy próbują nam wcisnąć takie buble jak "Fable: The Journey".

Fable: The Journey - E3 2011 Gameplay Demo

Gra wygląda mniej więcej tak interesująco i dynamicznie jak turniej szachowy między dwoma na wpół ślepymi staruszkami próbującymi walczyć mimo nieprzespanej nocy. Niby coś się dzieje, ale trudno opanować opadanie powiek. No spójrzcie tylko na gościa, który w to gra. Przecież on prawie zasypia!

Źródło zdjęć: © [źródło](http://grrr.pl/images/2011/08/FableJourney.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://grrr.pl/images/2011/08/FableJourney.jpg)

Nie dość, że gra zapowiada się równie tragicznie co Star Wars dla Kinecta, to jeszcze będzie miała ograniczenia. Peter Molyneux stwierdził, że nie ma sensu pakować do niej broni białej i pistoletów, bo machający kończynami gracze będą spodziewali się odrzutu lub fizycznego uderzenia miecza o ciało wroga. Kinect raczej im tego nie zapewni i będziemy rozczarowani. Podobno nic na to nie możemy poradzić. W głowach mamy zakodowane jak zachowują się miecze i pistolety. Co innego z magią.

[cytat]Jeśli idzie o magię, to nic nie jest zakodowane w naszych głowach, nie wiemy jak powinniśmy się czuć używając jej. Nie będzie więcej broni i mieczy[/cytat]

  • mówi Piotrek, a ja sam nie wiem czy się śmiać, czy płakać. Nie dość, że Kinect ma opóźnienie, ogranicza ruch postaci, nie pozwala na swobodne poruszanie się i precyzyjne strzelanie, to jeszcze nie można w grach na niego używać zwykłej broni. To może by go tak po prostu zignorować?! Wiem, że to pomysł zwariowany, ale jakoś przez wiele lat dawaliśmy sobie doskonale radę bez skakania po mieszkaniu i wymachiwania rękoma we wszystkie strony. Coś czuję, że bez Kinecta przeżyjemy kolejne kilkanaście lat z grami wideo.

Kinect nie wprowadził rewolucji w grach i już nie wprowadzi. Najwyższy czas się z tym pogodzić.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
PMP bez baterii
Szymon Adamus
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.