Facebook kupił 750 patentów od IBM-u, żeby bronić się przed Yahoo

Facebook kupił 750 patentów od IBM-u, żeby bronić się przed Yahoo23.03.2012 12:22
IBM chętnie sprzedaje patenty (Fot. Flickr/Patrick H~/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Największy serwis społecznościowy świata do tej pory praktycznie nie inwestował w patenty, ale właśnie boleśnie się przekonał, że każdy musi. Po tym, jak zakupił 750 patentów od IBM-u, jego wojna z Yahoo nabiera rumieńców.

Największy serwis społecznościowy świata do tej pory praktycznie nie inwestował w patenty, ale właśnie boleśnie się przekonał, że każdy musi. Po tym, jak zakupił 750 patentów od IBM-u, jego wojna z Yahoo nabiera rumieńców.

Yahoo i Facebook przez lata żyły w zgodzie, ba, nawet ze sobą współpracowały, aż nadszedł czas, kiedy młodszy kolega poczuł się na tyle silny, by myśleć o wejściu na giełdę. Weteran postanowił wtedy pokazać pazury i zażądał pieniędzy za patenty.

Facebookowi wiele czasu na zastanowienie się nie dano – kilkanaście dni po wybuchu całej afery Yahoo złożyło pozew. Dziś wreszcie mamy jakiś ruch ze strony Facebooka. Według Bloomberga społecznościowy gigant nabył ok. 750 patentów od IBM-u.

To oznacza, że wojna dopiero się zaczyna i Facebook wcale nie jest na straconej pozycji. Może nie będzie w stanie zaatakować kontrpozwem, bo wciąż ma malutko patentów (Yahoo ma ich 3,3 tys.), ale przynajmniej będzie mógł się znacznie lepiej bronić.

IBM sprzedaje patenty bardzo chętnie. W styczniu na przykład Google nabył od niego 217 patentów, w tym na "semantyczną sieć społecznościową". Nie wiadomo, ile dokładnie to kosztowało Google'a, nie wiadomo też, ile za 750 patentów zapłacił Facebook. Można się jednak domyślać, że majątek. I to jest kolejny dowód na to, jak poważna jest sytuacja z tym pozwem.

Na temat absurdalności całej tej sytuacji już kilka razy pisałem, więc nie będę się powtarzać. Muszę jednak przyznać, że ciekaw jestem, dokąd ta wojna zaprowadzi. Czy Facebook będzie musiał płacić gigantyczne odszkodowanie? Czy zostanie osłabiony? Jaki ta afera będzie mieć wpływ na IPO?

Źródło: Mashable

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.