Facebook otwiera App Center - własny sklep z aplikacjami

Facebook otwiera App Center - własny sklep z aplikacjami10.05.2012 10:10
Tak ma wyglądać sklep Facebooka z aplikacjami
Michał Michał Wilmowski

Społecznościowy gigant tuż przed IPO udowadnia, że pomysły na rozwój mu się bynajmniej nie wyczerpały. App Center, czyli sklep z aplikacjami na wszelkie możliwe urządzenia i platformy, to kolejny wielki plan Marka Zuckerberga. Otwarcie ma nastąpić już za parę tygodni.

Społecznościowy gigant tuż przed IPO udowadnia, że pomysły na rozwój mu się bynajmniej nie wyczerpały. App Center, czyli sklep z aplikacjami na wszelkie możliwe urządzenia i platformy, to kolejny wielki plan Marka Zuckerberga. Otwarcie ma nastąpić już za parę tygodni.

W najbliższych dniach Facebook planuje wejść na giełdę, a w najbliższych tygodniach otworzy własny sklep z aplikacjami, który będzie dostępny pod adresem Facebook.com/AppCenter (obecnie ta strona jeszcze nie istnieje).

900 mln użytkowników Facebooka za parę tygodni będzie mieć dostęp – oczywiście będzie on płatny – do związanych z serwisem aplikacji na przeróżne urządzenia i platformy. Coś dla siebie znajdą użytkownicy wszystkich urządzeń i platform: desktopów i urządzeń mobilnych, IOS-a i Androida itp., itd.

Fot. Facebook
Fot. Facebook

Dla twórców aplikacji na Facebooka oznacza to spore zmiany. Nowe wytyczne dla deweloperów, którzy teraz będą mogli umieszczać płatne aplikacje, już są. Zainteresowani deweloperzy już mogą zapisywać się do testów.

Co to oznacza dla użytkowników? Że aplikacje na Facebooka nie będą już za darmo. Użytkownicy będą mieli do nich dostęp po uiszczeniu opłaty, najprawdopodobniej w formie stałego abonamentu.

Czy Mark Zuckberberg postanowił wykończyć Google Play i iTunes App Store? Z tego, co mówi oficjalnie Facebook, zupełnie nie o to w tym wszystkim chodzi. Ba, App Center ma nawet odsyłać użytkowników do konkurencyjnych sklepów, jeżeli będzie konieczna instalacja aplikacji na konkretnym urządzeniu. Nikt nikogo nie ma wycinać, w planach jest raczej współpraca. Czy to faktycznie będzie działało, zobaczymy.

Na pewno Facebook chce na aplikacjach zarobić, co już wystarczy, by jego plany nie podobały się konkurencji. Trzeba przyznać zresztą, że są to bardzo rozsądne plany: Facebook chce zarabiać 30% od każdej transakcji w App Center.

App Center to też spory prestiż, kolejny sposób Facebooka na pokazanie większym od siebie, że buduje coś dużego, nie przejmując się konkurencją, bo po prostu może. To trochę tak jak z kupnem Instagramu (pomijając fakt, że Instagram nie przyniesie od razu realnych zysków). Jak ważne to jest dla przyszłych inwestorów tuż przed giełdowym debiutem, nie muszę chyba tłumaczyć.

Największy serwis społecznościowy na świecie po raz kolejny pokazuje, że ma na siebie pomysł. Czy przy okazji wpłynie w jakiś sposób na rynek aplikacji? Zobaczymy. Być może faktycznie Apple i Google nie mają się czego bać, bo jedyne, co zrobi Facebook, to powiększy ten rynek. Jak sądzicie?

Źródło: VuntureBeat

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.