Facebook zamknął fanpage z 340 tys. fanów. Za spam, którego nie było

Facebook zamknął fanpage z 340 tys. fanów. Za spam, którego nie było17.09.2013 14:00
Tu jeszcze do niedawna był duży fanpage
Marta Wawrzyn

Matt Kruse poświęcił cztery lata na budowanie fanpage'u. Uzbierał prawie 340 tys. fanów. Wszystkich stracił w jednej chwili: Facebook najzwyczajniej w świecie usunął stronę za spam. Lepiej nie przywiązywać się do swojego fanpage'u?

Matt Kruse poświęcił cztery lata na budowanie fanpage'u. Uzbierał prawie 340 tys. fanów. Wszystkich stracił w jednej chwili: Facebook najzwyczajniej w świecie usunął stronę za spam. Lepiej nie przywiązywać się do swojego fanpage'u?

Gazeta.pl radzi dzisiaj, by nie ufać Facebookowi, bo efekty naszej pracy mogą zostać usunięte jednym kliknięciem.

Jak stracić 340 tys. fanów w jeden dzień

Poszkodowanym jest Matt Kruse, właściciel strony Social Fixer, której, jak widać, już nie ma. Fanpage miał 338 050 lajków, których zdobywanie trwało cztery lata. Wszystko to znikło w jednej chwili – Kruse otrzymał tylko informację, że stronę usunięto za spam. Administratorom fanpage'u zablokowano też prywatne konta na kilkanaście godzin.

Problem w tym, że żadnego spamu prawdopodobnie nie było. Tak przynajmniej twierdzi właściciel feralnego fanpage'u, a my nie mamy powodów, żeby mu nie wierzyć. Jeśli coś się Facebookowi mogło nie podobać, to chyba przede wszystkim produkt promowany na fanpage'u: Social Fixer to nieautoryzowana wtyczka do przeglądarki, używana przez wielu internautów, po to by zmienić interfejs Facebooka.

Najbardziej prawdopodobne jest, że właśnie to nie podobało się Facebookowi. Ale zamknięcie strony bez ostrzeżenia i zablokowanie jej adminów wydaje się działaniem co najmniej zaskakującym. Zwłaszcza że fanpage przecież istniał od lat.

Nawet nie wiesz, kiedy znikniesz

Takie sytuacje przytrafiają się niestety częściej. Gazeta.pl przywołuje przykład Kasi Tusk, której kiedyś usunięto fanpage. Po interwencji w Facebooku i kilku dniach czekania córka premiera swoją stronę odzyskała.

Zdarzało się też już, że różne inne wojenki polsko-polskie kończyły się usunięciem fanapage'u albo konta na Twitterze (problem z blokadą na Twitterze miał kiedyś na przykład prawicowy bloger Grzegorz Wszołek). Mechanizm jest prosty: jeśli serwisy społecznościowe otrzymują mnóstwo skarg od użytkowników na jakiś profil, czasem go po prostu blokują. Oczywiście te skargi nie muszą mieć związku z rzeczywistością, mogą być zmasowaną akcją mającą na celu dokopanie komuś, kogo się nie lubi.

Można wyjaśniać, że nie jest się wielbłądem i próbować odzyskać konto. Często to się udaje. A czasem niestety pozostaje tylko założyć nowe konto.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.