Fani społeczności nie są łatwowierni. Przynajmniej tak twierdzą

Fani społeczności nie są łatwowierni. Przynajmniej tak twierdzą22.12.2009 15:06
Fot. SXC
Andrzej Biernacki

Crowd Science przeprowadziło ankietę wśród użytkowników serwisów społecznościowych. Pytano w niej o nastawienie do sieciowych oszustów oraz oceniano wiarygodność witryn.

Crowd Science przeprowadziło ankietę wśród użytkowników serwisów społecznościowych. Pytano w niej o nastawienie do sieciowych oszustów oraz oceniano wiarygodność witryn.

Okazuje się, że z narzędzi Web 2.0 tak samo chętnie korzystają osoby prywatne, jak i firmy. 45% ankietowanych przyznaje, że odczuwa zadowolenie, gdy inni internauci dostrzegają ich obecność.

Co trzeci użytkownik woli korzystać z Facebooka albo Naszej Klasy zamiast z telefonu. Taki sam odsetek wyraża przekonanie, że ma coś ciekawego do powieszenia innym członkom społeczności.

Tylko 24% osób twierdzi, że informacje zawarte w tego rodzaju witrynach są tak samo wiarygodne jak doniesienia oficjalnych serwisów informacyjnych.

Z drugiej strony aż 46% mówi, że może z łatwością odróżnić w społeczności informacje prawdziwe od kłamstw. 51% martwi się, że ktoś włamie się im do konta.

Mniej więcej co drugi użytkownik serwisu społecznościowego twierdzi więc, że jest w stanie bez problemu odróżnić wpis swojego znajomego od złośliwego linku opublikowanego przez oszusta.

Wydaje mi się, że w praktyce nie wygląda to tak różowo. Łatwość, z jaką tysiące ludzi padają ofiarami cyberprzestępców każe mi podchodzić do tych subiektywnych opinii z dystansem.

Wystarczy przyjrzeć się najnowszemu atakowi w Facebooku, który opisało Mashable. Hakerzy umieszczają we wpisach linki rzekomo prowadzące do jakiegoś zdjęcia.

Znajomi osób, które padły ofiarą oszustów bez zastanowienia klikają w URL. Złośliwy kod nie wyrządza większych szkód - przekierowuje po prostu do klipu w YouTube.

Ta sytuacja udowadnia jednak, że użytkownicy serwisów społecznościowych nie są aż tak świadomi zagrożeń jak sami twierdzą. Nie doceniają przeciwnika i to jest ich największą słabością.

Źródło: Interaktywnie

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.