Gdzie kupować w Internecie? Milion Polaków wybrało najlepsze sklepy

Gdzie kupować w Internecie? Milion Polaków wybrało najlepsze sklepy14.03.2014 12:32
Zakupy? Tylko w Internecie!
Źródło zdjęć: © Flickr/ tinou bao/Lic. CC by
Marta Wawrzyn

Milion internautów wybrało w ankiecie Ceneo najlepsze polskie e-sklepy. Jeśli nie wiecie, gdzie najkorzystniej robić zakupy, to może być przydatna ściągawka.

"Gazeta Wyborcza" pisze o wynikach ankiety Ceneo.pl, w której milion osób głosowało na najlepsze sklepy internetowe. Ściągawka przyda się nam wszystkim, bo aż 96% internautów kupiło coś w Sieci przynajmniej raz w życiu.

Oto najlepsze sklepy wg polskich internautów

Użytkownicy Ceneo wybierali najlepsze sklepy w sześciu kategoriach, biorąc pod uwagę takie kryteria, jak jakość obsługi, dostawy i dostępności towaru, komunikacja ze sklepem, możliwość odbioru osobistego itd.

W kategorii "Elektronika użytkowa" wygrał hurt.com.pl, za nim znalazły się megamarket.com.pl i mixmedia.pl. W kategorii "Świat komputerów i gier" najlepszy okazał się Proline.pl, który wygrał z gram.pl i agito.pl. Kategoria "Multimedia" należy do księgarni weltbild.pl, a także sklepów legolas.pl i muzykuj.pl.

Kategorię "Motoryzacja" wygrał sklep strefakierowcy.pl, za nim oponymax.pl i boxcars.pl. Numer 1 w kategorii "Styl życia" to zooexpress.pl, sklep z artykułami dla zwierząt. Za nim znalazły się 3kropki.pl i superzabawki.com.pl. Wreszcie "Zdrowie i uroda": perfumeria.pl, cefarm24.pl i iperfumy.pl.

Cena jest najważniejsza

Ceneo zamówiło przy okazji badanie w TNS Polska; jego wyniki są przedstawione na infografice poniżej. Okazuje się, że Polacy aż tak często nie kupują w Sieci, większość (43%) twierdzi, że robi to kilka razy w roku. Czemu wolimy sklepy internetowe od zwykłych sklepów? Najważniejszym powodem jest niższa cena, ale dostawa do domu, wygoda i oszczędność czasu też się liczą.

Niestety, wciąż dajemy nabijać się w butelkę, wszystko dlatego że nie jesteśmy ostrożni. 80% badanych czyta opinie na stronie sklepu, zanim coś w nim kupi. 49% szuka opinii w innych serwisach, zanim coś kupi w nowo poznanym sklepie. 30% czyta regulamin sklepu, 16% szuka danych firmy, a 12% - certyfikatów sklepu. 7% nie sprawdza wiarygodności sklepu wcale.

Polacy nie boją się kupować w Sieci i mają coraz większe zaufanie do sklepów internetowych. Niektórzy z nas już wszystko przyzwyczaili się zamawiać w Internecie, nawet artykuły spożywcze. Inni dopiero zaczynają swoją przygodę z e-sklepami i często na początku nie są wystarczająco ostrożni. Takie rankingi, jak ten robiony co roku przez Ceneo, niewątpliwie pomagają zorientować się osobom, które dopiero zaczynają kupować przez Internet.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.