Gdzie najczęściej kupują internauci? Tam, gdzie jest tanio: w Lidlu, Tesco i Biedronce

Gdzie najczęściej kupują internauci? Tam, gdzie jest tanio: w Lidlu, Tesco i Biedronce07.11.2012 16:27
Biedronka (Fot. Flickr/Michel Filion/Lic. CC by-nd)
Marta Wawrzyn

Mieszkańcy miasteczka Wilanów od Biedronki wolą słoiki od mamusi, ale reszta Polaków chętnie kupuje to, co jest tanie. Wśród sklepów najpopularniejszych wśród internautów wygrywają Lidl, Tesco i ta, której nazwy w pewnych kręgach lepiej nie wypowiadać głośno.

Mieszkańcy miasteczka Wilanów od Biedronki wolą słoiki od mamusi, ale reszta Polaków chętnie kupuje to, co jest tanie. Wśród sklepów najpopularniejszych wśród internautów wygrywają Lidl, Tesco i ta, której nazwy w pewnych kręgach lepiej nie wypowiadać głośno.

Nawet jeśli niektórzy internauci na forach zarzekają się, że mają zbyt wysublimowane podniebienie, by kupować chleb albo jogurt w sklepach należących do najtańszych sieci, większość po cichu i tak do nich biegnie. Tak przynajmniej wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów, przeprowadzonego w ramach projektu Kompas Social Media.

Najpopularniejszym sklepem sieciowym wśród internautów był w październiku Lidl. Na drugim miejscu znalazło się Tesco, a na trzecim Biedronka. A za nimi IKEA, Empik, Carrefour, Auchan, MediaMarkt, Pepco.

Co nas przyciąga do tych konkretnych marek? Lidl wygrywa, bo ma Pascala, Okrasę, droższe i lepsze wina, ciepłe bułeczki, a także buciki dla dzieci i bieliznę dla dorosłych. IMM pisze w swoim raporcie tak:

Na forach internetowych nieustannym zainteresowaniem cieszą się za to okresowo pojawiające się w Lidlu produkty przemysłowe – głównie ubranka dla dzieci, dziecięce buty – zwłaszcza na zimę, ale też bielizna dla dorosłych czy sprzęt do majsterkowania.

Tesco ma powodzenie, bo przywozi zakupy do domu. Internauci lubią kupować produkty potrzebne na co dzień w Sieci, bo - jak twierdzą - pozwala im to uniknąć zakupów pod wpływem impulsu. Z kolei do Biedronki naród masowo popędził, kiedy otwarto 2000. sklep.

Motywacje, które kierują Polakami wybierającymi te, a nie inne sklepy, to ciekawa sprawa. Na przykład do MarcPolu, który wygrywa wśród internautów w kategorii Lokalne sieci spożywczo-przemysłowe, przyciągali nas kolarze i zbiórka żywności Podziel się posiłkiem. Bardzo popularne jest w Polsce Pepco, tani sklep z odzieżą, zabawkami czy produktami do wyposażenia domu. Słowem kluczem jest tu "tani".

Okropnie przaśna ta polska codzienność, te Biedronki i Lidle, bielizna dla dorosłych i zabawki dla dzieci? Pewnie tak. Ale prawda o nas jest taka, że wciąż jesteśmy biednym społeczeństwem, przynajmniej na tle naszych sąsiadów z Zachodu. Rozmowy internautów na forach i w serwisach społecznościowych są tylko kolejnym zwierciadłem, w którym możemy tę prawdę zobaczyć.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.