Google i wyszukiwanie semantyczne. Nowa jakość czy tylko puste deklaracje?

Google i wyszukiwanie semantyczne. Nowa jakość czy tylko puste deklaracje?15.03.2012 12:30
Co planuje Google? (Fot. Impactlab.net)

W jakim kierunku zmierza Google? Firma zdradziła swoje plany dotyczące dalszego rozwoju wyszukiwarki. Okazuje się, że Google planuje walkę na niemal wszystkich frontach, próbując wyprzedzić zarówno bezpośrednich konkurentów, jak i serwisy społecznościowe.

W jakim kierunku zmierza Google? Firma zdradziła swoje plany dotyczące dalszego rozwoju wyszukiwarki. Okazuje się, że Google planuje walkę na niemal wszystkich frontach, próbując wyprzedzić zarówno bezpośrednich konkurentów, jak i serwisy społecznościowe.

Google zadeklarował, że zamierza zintensyfikować prace nad wyszukiwaniem semantycznym, wkraczając tym samym na obszar, w którym swoje miejsce próbuje znaleźć Wolfram Alpha, a zarazem uderzając w Binga korzystającego ze wsparcia tej wyszukiwarki.

Zapowiadając przedstawianie internautom odpowiedzi, a nie tylko linków, Google ma zamiar wykorzystać wiedzę o użytkownikach swoich usług i własną bazę danych obejmującą opisy haseł gromadzone przez ostatnie 2 lata.

Wyszukiwarka nie ma oczywiście zamiaru rezygnować ze znanej nam listy niebieskich linków, ale już niebawem możemy nad nimi zobaczyć odpowiedzi na zadane wyszukiwarce pytanie. Mają to być nie tylko proste odpowiedzi, jak np. informacje o Mount Evereście wyświetlane po pytaniu o najwyższą górę świata, ale również różne zestawienia wzbogacone m.in. wykresami.

Choć zapowiedzi Google’a brzmią ambitnie, w gruncie rzeczy nie wykraczają poza to, co oferuje Wolfram Alpha. Atutem wyszukiwarki z Mountain View mogą być w tym przypadku informacje o użytkownikach zdobyte dzięki platformie społecznościowej i innym usługom. Wiedząc, kto pyta, algorytm będzie mógł lepiej dopasować odpowiedź, zwiększając szansę, że będzie trafna.

Sądząc po wypowiedziach Amita Singha z Google'a, który poinformował Wall Street Journal o planach firmy, nie ma to jednak wiele wspólnego z zapowiadanym wyszukiwaniem semantycznym, a raczej z przemieleniem przez algorytmy wyszukiwarki jeszcze większej niż dotychczas bazy danych. Początek wdrażania zapowiadanych zmian ma nastąpić już za kilka miesięcy.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.