Google schodzi na psy?

Google schodzi na psy?12.01.2010 20:40
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/01/google1.png)
Piotr Mazanek

Nie od dziś słyszy się głosy krytyki skierowane w stronę Google. Jest wiele aspektów w których Google mógłby zrobić coś lepiej. Jednak jest już niewiele dziedzin w których Google by czegoś nie robił ...

Nie od dziś słyszy się głosy krytyki skierowane w stronę Google. Jest wiele aspektów w których Google mógłby zrobić coś lepiej. Jednak jest już niewiele dziedzin w których Google by czegoś nie robił ...

Google to przykład firmy która doszła do czegoś w modelu "od zera do bohatera". Rozpoczynali swoją działalność w garażu aby powoli ale zdecydowanie wspiąć się na korporacyjny szczyt. Dziś Google to potężna firma posiadająca odziały w wielu krajach na całym świecie.

Google zawsze było firmą z charyzmą, wyznaczającą trendy, pokazującą innym jak należy robić biznes. Właściciele spółki wiele razy podkreślali jak ważny dla nich jest użytkownik. Między innymi właśnie z szacunku dla usera postanowili nie publikować nigdy reklam n swojej stronie głównej. Dziś można już powiedzieć że obietnica ta nie została spełniona.

Google używa niestety swojej strony do self promocji. Wydaje mi się to trochę nielogiczne skoro zupełnie niedawno strona główna Google została właściwie okrojona do absolutnego minimum aby nie odwracać uwagi użytkownika od modułu wyszukiwania. Oczywiście w tej sytuacji odezwały się głosy przeszłości które przypominają dumne przysięgi o braku reklam na stronie wyszukiwania.

Nad firmą z Mountain View zaczynają zbierać się ciemne chmury. Ludziom przestaje się podobać że Google jest obecny prawie wszędzie. Sprytnie i w dość udany muszę przyznać sposób udaje mu się zagospodarowywać kolejne gałęzie rynku.

Przeciwni takiej sytuacji są także politycy którzy zaczynają ostro krytykować Google szczególnie w ostatnim czasie, zarzucając mu monopolistyczne zagrywki.

Na pierwszy rzut oka sprawa może wydawać się dość blaha jednak z drugiej strony trzeba zwrócić uwagę gdzie już jest obecne Google:

  • wyszukiwarka
  • Youtube
  • Google Maps
  • Płatne reklamy kontekstowe Adwords
  • Gmail, pakiety biurowe Docs oraz Gtalk /niestety zaniechano jego rozwoju/
  • Google Earth
  • telefonia komórkowa /systemy dla HTC no i Nexus One/
  • Google Analytics oraz Adsense
  • oraz wiele innych ...

Czy nie wydaje wam się że za kilka lat Google może mieć monopol na to co nas otacza? Nie jesteśmy społecznością azjatycką która sama kreuje swoją sieć ale podlegamy napływowi mody z zachodu. A ten niestety narzuca nam swoje zwyczaje.

A wy uważacie Google za wroga czy raczej przyjaciela polskich internautów?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.