Google się chwali: daliśmy USA 54 miliardy dolarów

Google się chwali: daliśmy USA 54 miliardy dolarów27.05.2010 19:04
Przemysław Muszyński

Google ogłosiło, że dzięki działaniu firmy gospodarka USA wzbogaciła się o 54 miliardy dolarów. Sama Kalifornia miała zyskać ponad 14 miliardów. Google faktycznie jest dobrym wujkiem, czy tylko stara się takiego udawać?

Google ogłosiło, że dzięki działaniu firmy gospodarka USA wzbogaciła się o 54 miliardy dolarów. Sama Kalifornia miała zyskać ponad 14 miliardów. Google faktycznie jest dobrym wujkiem, czy tylko stara się takiego udawać?

Od dwóch tygodni jesteśmy dosłownie bombardowani newsami o rozmaitych, dobrych rzeczach, jakie daje nam Google. Przykładowo otrzymaliśmy możliwość szyfrowania wyszukiwań, albo zniknięcia z Google Analytics, co zapewnić ma nam zwiększoną prywatność. Teraz dowiedzieliśmy się, że Google, dzięki samemu swojemu istnieniu czyni świat bogatszym. I to o 54 miliardy dolarów w samym USA tylko w zeszłym roku. Pełne dane znaleźć można analizując przygotowany przez firmę raport.

Wyliczenia powstały w oparciu o przychody generowane przez wyszukiwarkę, pieniądzach zarabianych przez reklamy, zarobkach firm reklamujących się w wyszukiwarce oraz kwotach, jakie korporacja przeznaczyła na cele charytatywne. Google ocenia przy tym, że każdy dolar wydany na reklamy w Adwords w ostatecznym rozrachunku daje klientowi 8 dolarów zysku. Obroty Adwords w USA po pomnożeniu razy osiem dały omawianą sumę.

Google's U.S. Economic Impact in 2009

Google podtrzymuje tą tezę głosząc, że prawdopodobieństwo zawarcia transakcji po kliknięciu w link sponsorowany wynosi 70%, a sama obecność w nich zwiększa liczbę wyszukiwań pięciokrotnie.

Z drugiej strony: jak wspominałem na wstępie w ostatnich dniach jesteśmy wprost bombardowani doniesieniami o kolejnych dokonaniach Google. Trudno nie odnieść wrażenia, że nie jest to działanie przypadkowe. Kilka tygodni temu na jaw wyszła afera z przechwytywanym przez samochody tworzące Google Maps sygnałem niezabezpieczonych sieci WiFi. Nagły wysyp pozytywnych newsów z Mountain View każe zastanawiać się, czy firma nie chce czasem za wszelką cenę zamaskowania coraz bardziej narastającej krytyki jej działalności.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.