Google Street View jako shooter FPP

Google Street View jako shooter FPP14.12.2011 20:30
Shoot View (Fot. Business Insider)

Holenderska agencja reklamowa Pool Worldwide wpadła na niecodzienny pomysł. Postanowiła promować się za pomocą Shoot View – usługi Google'a zmodyfikowanej tak, by przypominała grę FPP. Jak nietrudno zgadnąć, pomysł nie wzbudził entuzjazmu w Mountain View.

Holenderska agencja reklamowa Pool Worldwide wpadła na niecodzienny pomysł. Postanowiła promować się za pomocą Shoot View – usługi Google'a zmodyfikowanej tak, by przypominała grę FPP. Jak nietrudno zgadnąć, pomysł nie wzbudził entuzjazmu w Mountain View.

Pomysł był bardzo prosty – do usługi Google Street View wystarczyło dodać sugestywny obraz karabinu, by niewinne, zrobione na ulicach fotki zaczęły przypominać scenerię z któregoś z popularnych shooterów.

Do którego konkretnie nawiązano? Sądząc po opublikowanym przez Pool Worldwide filmie, pracownicy agencji pozostają pod wrażeniem Call of Duty: Modern Warfare 3. Niestety, film reklamowy jest regularnie usuwany z YouTube'a - miejmy nadzieję, że poniższym klipom uda się przetrwać nieco dłużej niż poprzednio ;)

Google Shoot View

First Person Shooter Created from Google Street View

Nawiązanie gry nie spodobało się jednak w Mountain View. Google, powołując się na naruszenie warunków korzystania z usługi, wymusiło na Pool Worldwide wyłączenie nietypowej gry.

Choć Shoot View był dostępny tylko przez kilkadziesiąt godzin, gra błyskawicznie zdobywała popularność. Jak stwierdził Erwin Kleinjan z Pool Worldwide, do zabawy przyłączało się nawet 3 tys. użytkowników na minutę, co powodowało m.in. całkowitą blokadę strony internetowej agencji.

Co sądzicie o reakcji Google’a? Czy tak zdecydowane działania były - Waszym zdaniem - uzasadnione?

Shoot View (Fot. Business Insider)
Shoot View (Fot. Business Insider)
Shoot View (Fot. Business Insider)
Shoot View (Fot. Business Insider)
Shoot View (Fot. Business Insider)
Shoot View (Fot. Business Insider)
Shoot View (Fot. Business Insider)
Shoot View (Fot. Business Insider)

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.