Google testuje nowy, rewolucyjny serwis z muzyką. Kiedy premiera?

Google testuje nowy, rewolucyjny serwis z muzyką. Kiedy premiera?25.03.2011 17:55
Kiedy posłuchamy muzyki od Google'a? (Fot. Flickr/skippyjon/Lic. CC by)

Sukces serwisu iTunes Store bez większego powodzenia próbują powtórzyć różni naśladowcy Apple’a. Tym razem wyzwanie firmie z Cupertino postanowił rzucić godny jej rywal – Google. Czy Google Music zagrozi dotychczasowemu liderowi?

Sukces serwisu iTunes Store bez większego powodzenia próbują powtórzyć różni naśladowcy Apple’a. Tym razem wyzwanie firmie z Cupertino postanowił rzucić godny jej rywal – Google. Czy Google Music zagrozi dotychczasowemu liderowi?

Długo oczekiwana usługa wydaje się prawie gotowa – w Google rozpoczęły się już wewnętrzne testy. Informacje o finalizacji prac zostały przypadkowo ujawnione dwa tygodnie temu podczas testów Androida Honeycomb, jednak Google unika jakiegokolwiek oficjalnego komentarza w tej sprawie.

Google Music to połączenie sklepu i serwisu udostępniającego muzykę w postaci transmisji online. Mimo zaawansowania prac, uruchomienie Google Music w tej chwili jest niemożliwe. Brakuje najistotniejszego elementu – muzyki.

Menadżerowie Google’a twierdzili, że negocjacje z czterema najważniejszymi wytwórniami muzycznymi powinny zakończyć się do grudnia 2010 roku. Była to zbyt optymistyczna prognoza – rozmowy dotyczące zasad udostępniania muzyki znacznie się przeciągają.

Przeszkodą są nietypowe warunki, jakie chce wynegocjować Google. W przeciwieństwie do innych serwisów, użytkownicy Google Music mogliby przed zakupem odsłuchiwać całe utwory, a nie tylko ich fragmenty.

Kolejną kwestią sporną jest fizyczna lokalizacja udostępnianych plików. Google stara się, aby muzyka dostępna w Google Music była przesyłana z serwerów wytwórni muzycznych. Kłopotem okazują się również zagadnienia prawne, związane z usługami opartymi na chmurze.

Imeem, SpiralFrog, Ruckus, Project Playlist, MySpace Music, Zune,  AOL Music, Urge i Yahoo Music – lista serwisów próbujących walczyć z iTunes jest imponująca. Można jednocześnie uznać, że jest to lista przegranych. Sądzicie, że Google pójdzie w ślady swoich poprzedników?

Źródło: Cnet

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.