Google+ to serwis dla facetów, a Pinterest dla kobiet

Google+ to serwis dla facetów, a Pinterest dla kobiet15.02.2012 13:19
Kobiety wolą Pinterest (Fot. Flickr/D. Sharon Pruitt/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Użytkownikami większości serwisów społecznościowych są zazwyczaj i kobiety, i mężczyźni – w podobnych proporcjach. Inaczej wygląda to jednak (nadal) w przypadku G+, zaskakujący okazał się też Pinterest.

Użytkownikami większości serwisów społecznościowych są zazwyczaj i kobiety, i mężczyźni – w podobnych proporcjach. Inaczej wygląda to jednak (nadal) w przypadku G+, zaskakujący okazał się też Pinterest.

Niedługo po starcie serwisu nazwałem Google+ zabawką dla facetów, bo aż 90% z ówczesnych 10 mln użytkowników było mężczyznami. Pół roku później G+ może się już pochwalić 90 mln użytkowników.

Ale z jakiegoś powodu kobiety wciąż podchodzą do społecznościówki z Mountain View z dystansem. Jak doniósł NetworkWord, ponad 2/3 użytkowników serwisu to mężczyźni. G+ jest więc anty-Facebookiem - bo Facebooka raczej wolą kobiety (choć aż takiej dysproporcji nie ma).

Jakie jeszcze informacje zebrano o osobach, które korzystają z Google+? 20% z nich to studenci, 2,65% zajmuje się oprogramowaniem komputerowym. 31,5% kont należy do mieszkańców USA, 13,7% do Hindusów. Najpopularniejsze strony należą do Britney Spears, Snoop Dogga i Larry'ego Page'a.

Co ciekawe, jest też w Sieci serwis społecznościowy, który zdecydowanie wolą kobiety. To Pinterest, rosnąca w nieprawdopodobnym tempie strona, na której można przypinać znaleziska do wirtualnych tablic.

Według The Next Web to dzięki kobietom Pinterest tak szybko się rozwija. Wszystko dlatego, że to właśnie panie lubią gromadzić ładne rzeczy, a także je kupować.

Nie jestem pewny, czy to faktycznie tak działa, niemniej jednak nie można nie zauważyć, że wszyscy teraz piszą o stronie, o której jeszcze pół roku temu mało kto słyszał. Niezależnie od tego, czy jesteście facetami, czy kobietami, polecam Wam artykuł w Business Insiderze, w którym bardzo szczegółowo opisano, jak korzystać z serwisu Pinterest.

Napisaliśmy z Łukaszem w ciągu ostatnich miesięcy wiele tekstów o tym, kto wygra wielką wojnę społecznościową – Facebook czy Google+. Nie wzięliśmy jednak pod uwagę możliwości, że pojawi się trzeci, zupełnie nowy gracz, który w bardzo krótkim czasie sporo namiesza.

Trudno powiedzieć, czy Pinterest rzeczywiście będzie się liczył w tym wyścigu. Pewne jest tylko to, że zrobiło się ciekawiej. Ja jeszcze nie wymyśliłem, do czego mogłyby mi się przydać tablice ze zdjęciami – ale kto wie, może za parę miesięcy będę już takie miał i ja, i wszyscy moi znajomi. A Wy co wolicie: Google+ czy Pinterest?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.