Google vs. Apple: Wojna tabletów coraz bliżej

Google vs. Apple: Wojna tabletów coraz bliżej13.05.2010 15:20
Karol Spieglanin

Giganci technologicznego świata do pacyfistów zdecydowanie nie należą. Co chwile na różnych płaszczyznach wybuchają mniejsze lub większe konflikty: Google vs. Apple, Adobe vs. Apple, Google vs. Facebook, Facebook vs. Twitter, USA vs. Irak…   wróć. O ile taki Steve nie walczy na miecze cel jest ten sam – wpływy i pieniądze (chociaż może akurat w wypadku Apple dochodzą jeszcze pobudki czysto „religijne”).

Giganci technologicznego świata do pacyfistów zdecydowanie nie należą. Co chwile na różnych płaszczyznach wybuchają mniejsze lub większe konflikty: Google vs. Apple, Adobe vs. Apple, Google vs. Facebook, Facebook vs. Twitter, USA vs. Irak…   wróć. O ile taki Steve nie walczy na miecze cel jest ten sam – wpływy i pieniądze (chociaż może akurat w wypadku Apple dochodzą jeszcze pobudki czysto „religijne”).

iPad vs. ???

Wielkimi krokami zbliża się kolejny pojedynek jednej z najsłynniejszych par: Apple vs. Google. Koncerny miały na pieńku nieraz, ostatnio głównie za sprawą iPhona i telefonów z Androidem. I o ile łączny udział w rynku urządzeń z systemem Google pobił ostatnio tego spod znaku jabłuszka, nie można „sukcesu” Google nazwać zwycięstwem.

Wracając do meritum – od jakiegoś czasu pojawiają się plotki o współpracy Google z firmą Verizon Wiraless w celu stworzenia „pogromcy” iPada. Plotki podsycane wypowiedziami z obu stron: Google nie ukrywa, że pracuje nad tabletem, Verizon nie ukrywa, że wykorzystywanie oferty Google daje wspaniałe możliwości.

Nikt więc nie ma najmniejszych wątpliwości, że coś na rzeczy jest. Brak natomiast jakichkolwiek szczegółów - nic na temat nazwy, daty premiery, systemu operacyjnego (chociaż tu bardziej spekuluje się o Androidzie niż Chrome OS). Możliwe, że zapowiadana na przyszły tydzień konferencja Google rzuci trochę światła na sprawę.

I wish U would

Tymczasem amerykański PCWorld przygotował listę rad dla Google. Co zrobić by pokonać iPada?

  1. Przyzwoity interfejsCokolwiek można zarzucić iPadowi, obsługa jego jest nar wyraz przyjemna i intuicyjna. Na tej płaszczyźnie Google musi co najmniej dorównać dziecku Jobsa.
  2. Aplikacje GoogleChociaż oferta na iPady nie dorównuje jeszcze tej iPhonowej, Google musi ostro pomyśleć nad sposobami zapełnienia swojego tabletu.
  3. Jeszcze więcej GoogleDużym plusem Andrida jest łatwa integracja z pozostałymi narzędziami Google, takimi jak Gmail czy Picassa. Utrzymać kierunek.
  4. FlashBiorąc pod uwagę konflikt Adobe vs Apple ten punkt raczej zostanie spełniony. Po pierwsze będzie to duży plus dla użytkowników, po drugie zabierze Apple klika argumentów w stylu „Flash strasznie zwalnia cały system, wyczerpuje baterie” itp. (chyba nie odpowiada tylko za raka i dziurę ozonową).
  5. RozrywkaPorównując ofertę iPhona z telefonami bazującymi na Androidzie pod względem np. gier ta druga wygląda dość spartańsko. A nie oszukujmy się, tablet ma przede wszystkim bawić.
  6. Książki, czasopisma, gazetyiPad dorobił się już ciekawych aplikacji urozmaicających przeglądanie prasy (jak chociażby Time, The New York Times). Tutaj jednak  Google ma wielkie pole do popisu. „Szczęśliwym trafem” powoli rusza niejednokrotnie opisywany projekt największej światowej biblioteki Google Books. W tej konkurencji gigant z Mountain View może okazać się bezkonkurencyjny.
  7. KameraTo takie oczywiste, prawda?
  8. WagaiPad jest wg PCWorlda za ciężki (to chyba jednak najmniej znaczący argument).
  9. CenaTu wiadomo – jak najniższa (PCWolrd sugeruje do 399$ bez umowy i do 199$ w abonamentach).

Amerykański magazyn proponuje jeszcze tanie pakiety danych ale to w sumie dotyczy każdego rynku z osobna. Od siebie możemy dodać jeszcze:

  1. WielozadaniowośćTo nie mniej oczywiste niż wspominana kamerka.
  2. PrzejrzystośćNie chodzi o interfejs a o jasną prezentację „tabletu Google”. W telefonii z Google łączone były HTC-ki, Motorole, Nexus One... Tym razem warto byłoby zaprezentować jeden jasny produkt sygnowany marką „Google”.

A wy macie jakieś konkretne życzenia?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.