Ile warte jest Google, Microsoft albo Apple?

Ile warte jest Google, Microsoft albo Apple?

fot.: TechCrunch.com
fot.: TechCrunch.com
Paweł Cebula
06.08.2009 15:00

Jak co roku, Milward Brown Optimor przygotował ranking 100 najbardziej wartościowych, globalnych marek. Nietrudno się domyślić, że w czołówce tego rankingu znajdują się największe firmy takie jak: Google, Microsoft, IBM, Apple, czy Hewlett Packard. Na ile wyceniana jest wartość poszczególnych firm?

Jak co roku, Milward Brown Optimor przygotował ranking 100 najbardziej wartościowych, globalnych marek. Nietrudno się domyślić, że w czołówce tego rankingu znajdują się największe firmy takie jak: Google, Microsoft, IBM, Apple, czy Hewlett Packard. Na ile wyceniana jest wartość poszczególnych firm?

Ranking 100 najbardziej wartościowych globalnych marek otwiera oczywiście Google. Chyba nikt nie miał wątpliwości, że będzie inaczej? Ile warte jest Google? Podobno 100 miliardów dolarów, a więc niemało, wygląda więc na to, że nawet "kryzys" nie był w stanie sprawić, że wartość Google spadnie (zanotowano wzrost o 16%).

Numerem dwa na liście rankingowej jest Microsoft i tutaj również nie powinno być zbyt wielkiego zaskoczenia. Marka jaką jest Microsoft wyceniona została przez ekspertów na 76 miliardów dolarów, a roczna tendencja zmiany wartości jest dodatnia (+8%). Jak widać, różnica między Microsoftem i Google jest dość duża, mimo, że Google jest znacznie młodsze.

Kolejne miejsca w rankingu zajmują firmy z branży IT, takie jak: IBM - 4 miejsce (66 miliardów dolarów i 20% wzrost wartości w ciągu roku), Apple - 6 miejsce (63 miliardy dolarów - 14% wzrost wartości), potem nie ma długo nic i nagle HP - miejsce 17 (marka o wartości prawie 27 miliardów dolarów).

Tak przy okazji, to w rankingu jest też trochę ciekawostek - Coca-Cola zajmuje trzecie miejsce między Microsoftem i IBM, a przed Apple jest... McDonalds. Pełny raport możecie znaleźć tutaj (PDF).

Źródło: TechCrunch

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)