Google Wave ma milion użytkowników. Większość rzadko korzysta z programu

Google Wave ma milion użytkowników. Większość rzadko korzysta z programu08.12.2009 15:36
Fot. SXC
Andrzej Biernacki

Google podało, że wysłało już swoim użytkownikom milion zaproszeń do testowania aplikacji Wave. Problem polega na tym, że większość osób spędziła nad programem zaledwie parę minut. Wielu nadal nie wie, do czego może im on się przydać.

Google podało, że wysłało już swoim użytkownikom milion zaproszeń do testowania aplikacji Wave. Problem polega na tym, że większość osób spędziła nad programem zaledwie parę minut. Wielu nadal nie wie, do czego może im on się przydać.

Praktycznie wszyscy, którzy chcieli otrzymać dostęp do usługi już mogą z niej korzystać. Ci, którzy na razie nie złożyli odpowiedniego "wniosku" mogą to zrobić tutaj. Google udzieli dostępu w krótkim czasie.

Milion ludzi zostało zaproszonych do Wave i prawie wszyscy rzucili okiem na aplikację. Na tym się jednak w wielu wypadkach skończyło. Ci, których znajomi jeszcze nie mają dostępu nie są w stanie programu wykorzystać.

Z kolei ci, którzy biorą udział w wielu dyskusjach są przytłoczeni ilością informacji, które prezentuje Wave. Mają wrażenie, że ktoś każe im czytać wpisy wszystkich ludzi, których śledzą w Twitterze ;). Brakuje metody na informowanie o nowych wave'ach - na przykład za pomocą e-maila.

Moje pierwsze wrażenia z testów aplikacji były raczej negatywne. Wave to po prostu rozbudowany komunikator. Dużo lepiej sprawdza się połączenie Gmail+Gtalk. Opcjonalnym rozwiązaniem jest grupa dyskusyjna, która zresztą całkowicie integruje się z pocztą elektroniczną.

Można jednak przypuszczać, że z czasem coraz więcej osób będzie korzystać z Wave. Natłok informacji doprowadzi do czegoś w rodzaju autocenzury. Internauci nie będą publikować zbędnych treści. Skoncentrują się na tym, co jest naprawdę potrzebne.

Największą siłą Wave jest potężny sponsor, czyli Google. Koszty rozwoju aplikacji to ułamek wydatków amerykańskiej firmy. Dlatego twórcy programu nie odczuwają presji. Mogą nawet latami dopracowywać swój serwis i znaleźć grono wiernych fanów.

Źródło: TechCrunch

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.