Google+ wciąż rośnie – wolno, ale systematycznie

Google+ wciąż rośnie – wolno, ale systematycznie23.12.2011 12:03
Którędy do Google'a? (Fot. Flickr/henofthewood/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Według ostatnich oficjalnych danych Google+ miał 40 mln użytkowników. Od tego czasu serwisowi zdążyło nieco urosnąć. Do Facebooka wciąż daleko, ale wzrost jest systematyczny i zauważalny.

Według ostatnich oficjalnych danych Google+ miał 40 mln użytkowników. Od tego czasu serwisowi zdążyło nieco urosnąć. Do Facebooka wciąż daleko, ale wzrost jest systematyczny i zauważalny.

Na początku października Larry Page ogłosił, że Google+ ma 40 mln zarejestrowanych użytkowników. Czy to mało, czy dużo? Spory na ten temat trwały długo: bo niby był to bardzo dobry start, ale co dalej, skoro Facebook wciąż ma swoje 800 mln aktywnych użytkowników?

Nikt nie potrafi odpowiedzieć na pytanie, czy gigant z Mountain View wygra w ostatecznej rozgrywce z "twarzoksiążką" (choć Łukasz próbował). Może tak, a może nie. Zwróćcie uwagę, że Facebook miał w tym roku przekroczyć miliard użytkowników – i nie przekroczył. Zatrzymał się na ok. 800 mln i nie jest w stanie ruszyć dalej.

Google+ tymczasem systematycznie rośnie. Natrafiłem na dwie ciekawe liczby dotyczące tego wzrostu. Pierwsza jest bardzo nierealna – GlobalWebIndex podaje, że ze społecznościówki Google'a korzysta już 150 mln aktywnych użytkowników. Oznaczałoby to, że serwis wygrał np. z LinkedIn.

Bardziej realne wydają mi się dane comScore, podane przez TechCrunch. Według nich serwis zanotował wzrost z 65 mln unikalnych odwiedzin w październiku do 67 mln unikalnych odwiedzin w listopadzie. Liczba ta prawdopodobnie ma spory związek z rzeczywistością, bo oparta jest na ruchu, jaki miała w tym czasie subdomena plus.google.com.

Po zmierzeniu w ten sam sposób ruchu w innych serwisach społecznościowych okazuje się, że Facebook ma 793 mln odwiedzających, Twitter 168 mln, LinkedIn 95 mln, a Google+ z 67 milionami jest na 4. miejscu i wyprzedza MySpace.

Prawda o liczbach bezwzględnych nie jest łatwa do rozszyfrowania, zważywszy, że każdy liczy co innego i według innej metody. Widać jednak trend: Google+ powoli, ale systematycznie rośnie.

Do Facebooka mu jeszcze daleko, ale Twitter, który latami pracował na swoją popularność, jest już w zasięgu ręki. Google+ wciąż nie jest serwisem dla mas – co widać choćby po liczbie obserwujących profile największych gwiazd, ale z pewnością nie jest taką porażką jak Wave czy Buzz.

I kto wie, może za rok... No właśnie - jak sądzicie, do kogo będzie należał rok 2011: do Google+ czy Facebooka?

Źródło: TechCrunch

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.