Gruper na sprzedaż! Kto przejmie największy polski serwis zakupów grupowych?

Gruper na sprzedaż! Kto przejmie największy polski serwis zakupów grupowych?18.07.2011 16:27
Takie tam, przed shoppingiem ;) (Fot. Flickr/njaminjami/Lic. CC by-sa)

Serwis Gruper – polski odpowiednik Groupona – w lipcu tego roku świętował sprzedanie 500 tys. kuponów zniżkowych. Sukces serwisu wywołał zainteresowanie inwestorów – o prawo zakupu rywalizuje kilkunastu chętnych. Kto stanie się jego właścicielem?

Serwis Gruper – polski odpowiednik Groupona – w lipcu tego roku świętował sprzedanie 500 tys. kuponów zniżkowych. Sukces serwisu wywołał zainteresowanie inwestorów – o prawo zakupu rywalizuje kilkunastu chętnych. Kto stanie się jego właścicielem?

W rękach założycieli Grupera - Marka Borzestowskiego, Tomasza Dalacha i Piotra Majcherkiewicza – znajduje się 80 proc. udziałów serwisu. Resztą dysponuje inny prywatny udziałowiec i koncern Edipresse.

Gruper jest przykładem biznesu, który w krótkim czasie zaczął być dochodowy – serwis zaczął przynosić zyski już w lutym 2011 roku, czyli zaledwie 10 miesięcy od rozpoczęcia działalności.

Wkład założycieli Grupera w rozwój firmy został doceniony przez inwestorów – zgodnie z ich deklaracjami w przypadku zakupu serwisu osoby odpowiedzialne za jego powstanie mają pozostać na swoich stanowiskach i nadal zajmować się rozwojem firmy.

Gruper.pl
Gruper.pl

Nie wiadomo na razie kto zgłosił chęć kupna. Wśród zainteresowanych są inwestorzy zagraniczni. Zdaniem prezesa Grupera, Tomasza Dalacha, to właśnie oni dadzą serwisowi szansę na rozpoczęcie ekspansji poza granicami kraju.

Wśród potencjalnych kupców wymienia się również nieoficjalnie Agorę oraz Allegro. Obie firmy uruchomiły wprawdzie własne platformy zakupów grupowych (HappyDay i Citeam), jednak nie odniosły sukcesu porównywalnego z Gruperem.

Choć oficjalna wycena serwisu jest na razie pilnie strzeżoną tajemnicą, ostrożne szacunki analityków wskazują na kwotę od kilkunastu do 20 mln złotych.

Dla porównania rzygotowujący się do giełdowego debiutu Groupon planuje pozyskać od inwestorów 750 mln dolarów, a firma wyceniana jest na 20 mld.

Źródło: Rzeczpospolita

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.