Hotmail zdetronizowany? Według Google'a Gmail jest największym serwisem pocztowym

Hotmail zdetronizowany? Według Google'a Gmail jest największym serwisem pocztowym29.06.2012 16:30
Gmail jest już numerem 1? (Fot. Zboukis.gr)

Google może świętować poważny wizerunkowy sukces. Choć przez długie lata największym serwisem pocztowym świata był Yahoo Mail!, ostatnio jego miejsce zajął Hotmail Microsoftu. To już nieaktualne – największym serwisem pocztowym świata jest Gmail.

Google może świętować poważny wizerunkowy sukces. Choć przez długie lata największym serwisem pocztowym świata był Yahoo Mail!, ostatnio jego miejsce zajął Hotmail Microsoftu. To już nieaktualne – największym serwisem pocztowym świata jest Gmail.

Choć Google ma na koncie wiele niezłych usług, do najważniejszych poza wyszukiwarką zaliczyłbym Mapy i właśnie Gmaila. Ta najmłodsza wśród konkurentów (betę Gmaila udostępniono w 2004 roku) usługa rośnie ostatnio w niebywałym tempie. Jeszcze w 2007 roku lider rankingu, Yahoo! Mail, mógł pochwalić się 250 mln użytkowników, a po piętach deptał mu Hotmail z wynikiem 218 mln.

Gmail wyglądał przy nich skromnie – 51 mln użytkowników nie było liczbą małą, ale od liderów rankingu dzieliła go przepaść. Okazało się jednak, że usługa Google’a szybko zaczęła nadrabiać dystans. Nie bez wpływu na to ma zapewne fakt integracji usług firmy i wymagania związane np. z używaniem Google Play, jednak niezależnie od przyczyn Gmail może pochwalić się imponującym wynikiem, co zresztą robi na firmowej stronie.

Jeszcze w styczniu Google podawał, że z Gmaila korzysta 350 mln użytkowników W ciągu pół roku liczba ta wzrosła do 425 mln. Co istotne, są to dane podawane przez Google’a i zbierane według nieznanej metodologii.

Gdy sięgniemy do innych źródeł, jak np. comScore, wynik jest zupełnie inny. Według danych z maja numerem 1, z wynikiem 325 mln, pozostawał Hotmail, na drugim miejscu był Yahoo! Mail z wynikiem 298 mln, a na trzecim Gmail, liczący 289 mln użytkowników.

Różnice są zatem bardzo duże – w przypadku Gmaila to ponad 130 mln użytkowników! Poproszony o odniesienie się do tak dużych rozbieżności, Google oświadczył, że nie komentuje danych zebranych przez inne firmy. Ciekawe, który wynik jest bliższy prawdzie.

Źródło: Venturebeat

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.