HTML, czyli choroba przenoszona drogą płciową. Co jeszcze Amerykanie wiedzą o technologii?

HTML, czyli choroba przenoszona drogą płciową. Co jeszcze Amerykanie wiedzą o technologii?05.03.2014 11:39
Marta Wawrzyn

Jeśli uważacie, że Amerykanie to idioci, oto kolejny dowód na to, że rzeczywiście coś w tym jest.

Na świecie panuje przekonanie, że Amerykanie to idioci, i choć pewnie to twierdzenie można by dopasować do każdego narodu, co jakiś czas pojawiają się trochę zabawne, a trochę smutne dowody na jego prawdziwość. Takie jak ankieta przygotowana przez serwis Vouchercloud.net, stronę zajmującą się kuponami zniżkowymi.

HTML to straszna choroba. A co to takiego gigabajt?

Zdecydowanie najgłupsza rzecz z tej ankiety? 11% Amerykanów uważa, że HTML to choroba przenoszona drogą płciową. Ale to dopiero początek zabawy. To, że 77% ankietowanych nie umiało odpowiedzieć na pytanie, co to takiego SEO, nie dziwi. Polacy też by raczej nie wiedzieli, co to SEO. Ale MP3 chyba wszyscy znamy. I wiemy, że nie jest to robot ze "Star Wars" (tak myśli 23% ankietowanych Amerykanów).

Kolejne kwiatki: 27% respondentów na pytanie, co to jest gigabajt, wybrało odpowiedź, że to insekt z Ameryki Południowej. 42% twierdzi, że płyta główna to pokład statku wycieczkowego. 18% uważa, że Blu-ray jest jakimś rodzajem morskiego zwierzęcia. 15% myśli, że software to po prostu wygodne ubranie (co w sumie jest logiczne). Z kolei 12% ankietowanych jest przekonanych, że USB to jakieś europejskie państwo.

Ankietę przeprowadzono na 2392 osobach, którym nie powiedziano, że dotyczy ona nowych technologii. Pytania były z różnego zakresu, nie tylko technologii. W każdym przypadku do wyboru były trzy różne odpowiedzi. Zapytano też respondentów, czy wiedza na temat nowych technologii jest ważna. 61% powiedziało, że tak. Co oznacza, że 39% osób wcale nie jest o tym tak bardzo przekonanych.

iPhone, iPad mini – a co za różnica?

Jak na naród, który ustawia się w długich kolejkach przed sklepami Apple'a, kiedy pojawia się nowy iPhone, Amerykanie mają bardzo kiepskie rozeznanie, gdy zada się im bardziej szczegółowe pytanie dotyczące nowych technologii. Udowodnił to chociażby Jimmy Kimmel, telewizyjny mistrz wkręcania, który jesienią zeszłego roku wypuścił na ulice miasta ekipę z iPadem mini, wmawiającą spotkanym ludziom, że to nowy iPhone. A potem cały świat mógł zobaczyć, w jakie głupoty potrafią uwierzyć Amerykanie.

Ale być może nie powinniśmy aż tak głośno śmiać się z tych głupich Amerykanów, w końcu Matura to bzdura udowadnia raz po raz, że nie jesteśmy lepsi. O HTML co prawda Polaków jeszcze nie pytano, ale na YouTube można na przykład zobaczyć, jak nasz naród głupieje, słysząc proste pytania z fizyki.

TEORIE FIZYKI odcinek #5

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.