Instagram rośnie jak na drożdżach. Już ma 50 mln użytkowników

Instagram rośnie jak na drożdżach. Już ma 50 mln użytkowników01.05.2012 11:30
Instagram rozwija się w coraz szybszym tempie
Michał Michał Wilmowski

Po wypuszczeniu aplikacji na Androida i zakupieniu firmy przez Marka Zuckerberga Instagram rośnie w niesamowitym tempie. Ostatnio przybywa po 5 mln użytkowników tygodniowo. Coraz ciekawsze staje się pytanie, jak Facebook to wykorzysta.

Po wypuszczeniu aplikacji na Androida i zakupieniu firmy przez Marka Zuckerberga Instagram rośnie w niesamowitym tempie. Ostatnio przybywa po 5 mln użytkowników tygodniowo. Coraz ciekawsze staje się pytanie, jak Facebook to wykorzysta.

Miliard za Instagram to dużo czy mało? Opinie na ten temat są bardzo różne. Wiadomo na pewno, że Kevin Systrom na początku chciał za swoje dziecko 2 miliardy, więc Zuckerberg i tak ostro się targował.

Niezależnie od tego, po co kupił Instagram – czy żeby na nim zarabiać, czy tylko po to, by wyeliminować rosnące zagrożenie z jego strony dla Facebooka – miło patrzeć, jak ta niszowa do niedawna aplikacja, służąca do poprawiania zdjęć i wrzucania ich do serwisów społecznościowych, rośnie.

Mashable donosi, że Instagram ma już 50 mln użytkowników, z czego 5 mln pozyskał w ciągu ostatniego tygodnia. Na początku kwietnia, zanim wypuszczono aplikację na Androida i zanim pojawiła się informacja o zakupie przez Facebook, miał on "zaledwie" 30 mln użytkowników.

Rok 2012 Instagram zaczynał z 15 mln użytkowników (i już wtedy pisaliśmy, że jest sporym hitem wśród startupów). Teraz ponad 3 razy tylu internautów korzysta z aplikacji.

Branża IT dużo już widziała, ale to naprawdę imponujący wzrost. Mashable szacuje, że wciąż ok. 80% użytkowników to właściciele iPhone'ów, co oznacza, że to szaleństwo jeszcze na dobre się nie zaczęło wśród androidowców. Choć mój timeline na Twitterze mówi co innego - ostatnio jest dosłownie zalany zdjęciami pokolorowanymi Instagramem. "Artystyczne" zdjęcia zwykłych ulic, aut, dzieci, obiadu na stole. Zwariować można.

Ciekaw jestem, czy ta moda się skończy tak szybko, jak się zaczęła, czy może aplikacja przetrwa, rozwinie się i zacznie na siebie zarabiać. Jak sądzicie? Używacie już Instagramu?

Źródło: Mashable

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.