Pinterest rośnie jak na drożdżach. Pokonał już LinkedIn, Google+ i Tumblra

Jeszcze niedawno branża serwisów społecznościowych wydawała się zacementowana wieczną dominacją tandemu Facebook – Twitter. Nadzieję na zmiany przyniósł Google+, ale niespodziewaną gwiazdą branży okazał się Pinterest, który może pochwalić się kolejnym sukcesem.

Pinterest ma za sobą kolejny sukces (Fot. Mashable.com)
Pinterest ma za sobą kolejny sukces (Fot. Mashable.com)
Łukasz Michalik

Jeszcze niedawno branża serwisów społecznościowych wydawała się zacementowana wieczną dominacją tandemu Facebook – Twitter. Nadzieję na zmiany przyniósł Google+, ale niespodziewaną gwiazdą branży okazał się Pinterest, który może pochwalić się kolejnym sukcesem.

Błyskawiczny wzrost liczby użytkowników serwisu, o którym jeszcze niedawno nikt nie słyszał, znalazł odzwierciedlenie w statystykach. Experian w swoim najnowszym raporcie ogłosił, że, Pinterest zajął trzecie miejsce wśród najpopularniejszych serwisów społecznościowych w Stanach Zjednoczonych, za Facebookiem i Twitterem.

Pinterest uruchomiono wprawdzie jeszcze na początku 2010 roku, ale przez ponad półtora roku pozostawał niszowym, mało znanym projektem. Eksplozja popularności nastąpiła dopiero jesienią 2011 roku. Od tamtego czasu Pinterest rośnie jak na drożdżach, deklasując konkurencję tempem rozwoju.

W grudniu 2011 Pinterest zajmował 10. miejsce na liście serwisów społecznościowych. W styczniu bieżącego roku zanotował ponad 50 proc. przyrost liczby użytkowników, do których dołączył m.in. Barack Obama, a czy raczej osoba, odpowiedzialna za wizerunek amerykańskiego prezydenta.

Warto przy tym zwrócić uwagę, że serwis zatrzymuje użytkowników na dłużej, niż większość konkurencji. 89 minut miesięcznie to wprawdzie wynik znacznie gorszy od Facebooka (ponad 400 min.), ale zarazem rewelacyjny w porównaniu np. z Google+ (3 minuty miesięcznie).

Źródło artykułu:WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.