Pinterest rośnie jak na drożdżach. Pokonał już LinkedIn, Google+ i Tumblra

Pinterest rośnie jak na drożdżach. Pokonał już LinkedIn, Google+ i Tumblra

Pinterest ma za sobą kolejny sukces (Fot. Mashable.com)
Pinterest ma za sobą kolejny sukces (Fot. Mashable.com)
Łukasz Michalik
07.04.2012 19:30

Jeszcze niedawno branża serwisów społecznościowych wydawała się zacementowana wieczną dominacją tandemu Facebook – Twitter. Nadzieję na zmiany przyniósł Google+, ale niespodziewaną gwiazdą branży okazał się Pinterest, który może pochwalić się kolejnym sukcesem.

Jeszcze niedawno branża serwisów społecznościowych wydawała się zacementowana wieczną dominacją tandemu Facebook – Twitter. Nadzieję na zmiany przyniósł Google+, ale niespodziewaną gwiazdą branży okazał się Pinterest, który może pochwalić się kolejnym sukcesem.

Błyskawiczny wzrost liczby użytkowników serwisu, o którym jeszcze niedawno nikt nie słyszał, znalazł odzwierciedlenie w statystykach. Experian w swoim najnowszym raporcie ogłosił, że, Pinterest zajął trzecie miejsce wśród najpopularniejszych serwisów społecznościowych w Stanach Zjednoczonych, za Facebookiem i Twitterem.

Pinterest uruchomiono wprawdzie jeszcze na początku 2010 roku, ale przez ponad półtora roku pozostawał niszowym, mało znanym projektem. Eksplozja popularności nastąpiła dopiero jesienią 2011 roku. Od tamtego czasu Pinterest rośnie jak na drożdżach, deklasując konkurencję tempem rozwoju.

W grudniu 2011 Pinterest zajmował 10. miejsce na liście serwisów społecznościowych. W styczniu bieżącego roku zanotował ponad 50 proc. przyrost liczby użytkowników, do których dołączył m.in. Barack Obama, a czy raczej osoba, odpowiedzialna za wizerunek amerykańskiego prezydenta.

Warto przy tym zwrócić uwagę, że serwis zatrzymuje użytkowników na dłużej, niż większość konkurencji. 89 minut miesięcznie to wprawdzie wynik znacznie gorszy od Facebooka (ponad 400 min.), ale zarazem rewelacyjny w porównaniu np. z Google+ (3 minuty miesięcznie).

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)