Intel prezentuje cyfrowy makijaż. Red Lipstick Monster: „niesamowite możliwości”

Intel prezentuje cyfrowy makijaż. Red Lipstick Monster: „niesamowite możliwości”08.02.2016 17:36
Źródło zdjęć: © © [Intel](http://www.intel.com/content/www/us/en/technologyinnovation/overview.html#/story/facialmapping)

Wyobraźcie sobie świat reklam, w których ogranicza się ekipę do minimum. Jest modelka, której twarz jest mapowana w 3D oraz operator komputera. Makijaż to już tylko kwestia obróbki. Stwarza to zapotrzebowanie na nowych artystów – wizażystów cyfrowych. Czy to początek nowej ery dla retuszerów? Co o tym wszystkim sądzi Red Lipstick Monster?

Na początku był Intel

Intel, Studio WOW oraz japoński producent i dyrektor do spraw technicznych – Nobumichi Assai – połączyli nowoczesną technologię oraz manualną sztukę makijażu. W czasie rzeczywistym dokonali mapowania 3D twarzy modelki, która stała się obszarem roboczym dla artysty. Dane były przetwarzane przez procesor Intel Core i7 i przesyłane do projektora, który wyświetlał dzieło na twarzy modelki.

Źródło zdjęć: © © [Intel](http://www.intel.com/content/www/us/en/technologyinnovation/overview.html#/story/facialmapping)
Źródło zdjęć: © © [Intel](http://www.intel.com/content/www/us/en/technologyinnovation/overview.html#/story/facialmapping)

Co o technologii Intela sądzi nasza ekspertka?

Jestem fotografem, na co dzień korzystam z usług wizażystek i szczerze mówiąc moja znajomość kwestii mejkapowych kończy się na przedstawieniu mojej wizji, albo zaakceptowaniu pomysłu artystki, z którą pracuję. Serio – nie można znać się na wszystkim.

Zazwyczaj moja prośba kończy się na: „Proszę zrób tak, żeby było dobrze. O... i to, to, to można poprawić”. Niestety moja elokwencja w takich chwilach jest mniej więcej na poziomie rozwielitki.

W związku z tworzeniem cyfrowego mejkapu postanowiłem zapytać o zdanie ekspertki w tej dziedzinie – Ewy Grzelakowskiej-Kostoglu – bardziej znanej jako wizażystka i blogerka Red Lipstick Monster.

Ewa, co sądzisz o pomyśle firmy Intel, dotyczącym mapowania twarzy w 3D oraz techniki cyfrowego makijażu? Jakie widzisz zastosowanie dla tej technologii?

Widzę zastosowanie tej technologii w przemyśle urodowym, ponieważ pozwala ona na najlepsze i najdokładniejsze zwizualizowanie danego efektu w makijażu - zarówno w codziennej, jak i artystycznej formie. Może być to kolejny, zupełnie inny niż pozostałe, sposób na artystyczną realizację, nowy środek artystycznego spełnienia. Kompletnie inny niż to, co mieliśmy dotychczas, nie ograniczony niczym, w przeciwieństwie do sztuki tradycyjnego makijażu.

Czy uważasz, że nowoczesna technologia może mieć negatywny wpływ na branżę wizażu?

Nie sądzę, żeby ten sposób wizualizacji make up'u wyparł pracę wizażysty. Fizyczny makijaż, mimo swoich ograniczonych możliwości, będzie miał inną jakość i będzie zawsze niezależny od warunków i miejsca przebywania modelki. W tej chwili widzę to jako interesujące połączenie technologii i sztuki makijażu.

Jakie zastosowanie widzisz w przyszłości dla przedstawionej technologii?

W przyszłości mapowanie 3D mogłoby znaleźć zastosowanie na przykład w drogeriach, gdzie kobiety mogłyby dobierać kolorowe kosmetyki świadomie, widząc w jednej chwili ich efekt na swojej twarzy, a nie na oderwanej od rzeczywistości twarzy perfekcyjnej modelki. Myśląc o takich sposobach wykorzystania uważam, że mamy tu szansę na bardzo pozytywny przełom w przemyśle kosmetycznym.

Czy chciałabyś wziąć udział w takim projekcie i mieć szansę na wykazanie się swoja kreatywnością?

Niesamowicie chciałabym poznać technologię mapowania twarzy bliżej, ale przede wszystkim sprawdzić ją osobiście ponieważ tak, jak wcześniej wspomniałam, widzę w niej zarówno artystyczne spełnienie, jak i niesamowicie szerokie możliwości w użytku codziennym.

Dwa światy

Moja opinie kształtuje się trochę inaczej. Patrząc na rozwój świata mediów i nowych technologii podejrzewam, że za kilka ładnych lat nie będziemy mieli w ogóle do czynienia z „żywymi” reklamami.

Źródło zdjęć: © © [Intel](http://www.intel.com/content/www/us/en/technologyinnovation/overview.html#/story/facialmapping)
Źródło zdjęć: © © [Intel](http://www.intel.com/content/www/us/en/technologyinnovation/overview.html#/story/facialmapping)

Jeśli przyjrzycie się rynkowi motoryzacyjnemu, zwrócicie uwagę na to, że reklamy (bez względu na to czy ruchome, czy nie) nie są zdjęciami, ani filmami. Renderowanie tego typu obrazów jest zdecydowanie tańsze, szybsze oraz nie potrzeba angażować do tego wielu osób.

Podobnie sprawa ma się z kręceniem reklam innych produktów, czy fotografią reklamową. Kiedy zdarza mi się pracować przy realizacji zleceń komercyjnych, zwłaszcza związanych z modą, mam pod sobą całą ekipę. Na szczęście rzadko mi się zdarza użerać z Art Directorem...

Do zrealizowania takie sesji potrzeba wyszkolonego teamu, który wie dokładnie, co ma robić. Modelka zna pozy i przedstawia to możliwie najlepiej, wizażystka wkłada swoje serce i talent w to, by buzia modelki była jeszcze piękniejsza, stylista fryzur dba o to, by nic nie odstawało, a stylistka ubrań zajmuje się zwieńczeniem całego tworu nadając naszej modelce powabnego kształtu, zamkniętego w ramach ubrań, które fotografujemy.

Tak naprawdę fotografia reklamowa, nawet fashion, nie jest wielką sztuką, a zagadnieniem technicznym – to po prostu bardziej kreatywne podejście do fotografii produktowej, której celem jest jak najlepsze pokazanie produktu, by zmaksymalizować zyski klienta.

Rozwój, o którym mówimy, zmieni rynek – fotografów i resztę ekipy zastąpią graficy. Najzwyczajniej w świecie – postęp wypchnie nas poza ring. Ekonomicznie nie ma najmniejszego sensu angażowania całej ekipy, skoro wystarczy jedna osoba do realizacji całego projektu.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.