Firmy nie wykorzystują możliwości wyszukiwarek
Od dawna już nawet najmniejsze, jednoosobowe firmy, starają się w jakiś sposób zaistnieć w Internecie. Nic dziwnego: jest to najtańsza, a zarazem najskuteczniejsza metoda nawiązywania nowych kontaktów biznesowych, zdobywania zleceń czy szukania podwykonawców.
23.12.2008 11:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Problem w tym, że mali przedsiębiorcy teoretycznie to wiedza - w praktyce natomiast nie do końca chyba mają pomysł, jak zabrać się za ten Internet...
Od dawna już nawet najmniejsze, jednoosobowe firmy, starają się w jakiś sposób zaistnieć w Internecie. Nic dziwnego: jest to najtańsza, a zarazem najskuteczniejsza metoda nawiązywania nowych kontaktów biznesowych, zdobywania zleceń czy szukania podwykonawców.
Problem w tym, że mali przedsiębiorcy teoretycznie to wiedza - w praktyce natomiast nie do końca chyba mają pomysł, jak zabrać się za ten Internet...
Jak wskazują badania przeprowadzone przez Microsoft Advertising, niemal 2/3 małych firm w ogóle nie wykorzystuje możliwości reklamowania się w wyszukiwarkach internetowych. Jest tak mimo tego, że starają się one dobrze zaprezentować w Sieci, tworzą często bardzo dobre serwisy WWW i starają się pokazać online z jak najlepszej strony.
Taki wynik może dziwić choćby dlatego, że reklama w wyszukiwarkach jest obecnie najpopularniejszą formą internetowego marketingu - w Wielkiej Brytanii np. stanowił on w styczniu 57% rynku wydatków reklamowych w sieci, bijąc na głowę reklamę graficzną z udziałem 21,5% czy ogłoszenia mające 20,8% udziałów (Marketing Charts).
Aż 81% nie korzystających z reklamy w wyszukiwarkach najzwyczajniej w świecie nie wierzy, że mogłoby to przynieść jakieś realne korzyści w stosunku do kosztów. Z drugiej strony jednak, 72% tych, którzy jednak skorzystali z tej formy marketingu odnotowało wzrost zapytań konsumentów o swoje oferty. Wniosek? Małe firmy nie korzystają nawet z darmowych wyników badań rynkowych...
Źródło: Marketing Charts