Firmy nie wykorzystują możliwości wyszukiwarek

Od dawna już nawet najmniejsze, jednoosobowe firmy, starają się w jakiś sposób zaistnieć w Internecie. Nic dziwnego: jest to najtańsza, a zarazem najskuteczniejsza metoda nawiązywania nowych kontaktów biznesowych, zdobywania zleceń czy szukania podwykonawców.

Firmy nie wykorzystują możliwości wyszukiwarek
K Falernowa

23.12.2008 11:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Problem w tym, że mali przedsiębiorcy teoretycznie to wiedza - w praktyce natomiast nie do końca chyba mają pomysł, jak zabrać się za ten Internet...

Od dawna już nawet najmniejsze, jednoosobowe firmy, starają się w jakiś sposób zaistnieć w Internecie. Nic dziwnego: jest to najtańsza, a zarazem najskuteczniejsza metoda nawiązywania nowych kontaktów biznesowych, zdobywania zleceń czy szukania podwykonawców.

Problem w tym, że mali przedsiębiorcy teoretycznie to wiedza - w praktyce natomiast nie do końca chyba mają pomysł, jak zabrać się za ten Internet...

Jak wskazują badania przeprowadzone przez Microsoft Advertising, niemal 2/3 małych firm w ogóle nie wykorzystuje możliwości reklamowania się w wyszukiwarkach internetowych. Jest tak mimo tego, że starają się one dobrze zaprezentować w Sieci, tworzą często bardzo dobre serwisy WWW i starają się pokazać online z jak najlepszej strony.

Taki wynik może dziwić choćby dlatego, że reklama w wyszukiwarkach jest obecnie najpopularniejszą formą internetowego marketingu - w Wielkiej Brytanii np. stanowił on w styczniu 57% rynku wydatków reklamowych w sieci, bijąc na głowę reklamę graficzną z udziałem 21,5% czy ogłoszenia mające 20,8% udziałów (Marketing Charts).

Aż 81% nie korzystających z reklamy w wyszukiwarkach najzwyczajniej w świecie nie wierzy, że mogłoby to przynieść jakieś realne korzyści w stosunku do kosztów. Z drugiej strony jednak, 72% tych, którzy jednak skorzystali z tej formy marketingu odnotowało wzrost zapytań konsumentów o swoje oferty. Wniosek? Małe firmy nie korzystają nawet z darmowych wyników badań rynkowych...

Źródło: Marketing Charts

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.