Internecie, nie bój się zmian!

Internecie, nie bój się zmian!23.03.2014 01:30
Adam Bednarek

Mogłoby się wydawać, że w internecie wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do nowości, zmian i oryginalnych pomysłów. Nic bardziej mylnego – wystarczy nawet delikatna przemiana, by okazało się, że internet jest ekstremalnie konserwatywny i tradycyjny.

W tych poglądach nie byłoby niczego złego, gdyby nie fakt, że nawet najdrobniejsza zmiana kończy się falą negatywnych komentarzy. Prawdziwy festiwal nienawiści zaczyna się, gdy portal przejdzie metamorfozę.

Rozumiem, że jesteśmy przyzwyczajeni, ale ten strach przed rewolucją lub nawet ewolucją zaczyna być po prostu męczący.

Teraz przerabia to redakcja Filmwebu

Zerknijcie na facebookowe komentarze:

szkoda tylko, że nowe logo pozostawia wiele do życzenia...

nowe logo i layout porażka

Oddajcie stare! Prosze!

okropny layout! poprzedni był o wiele lepszy..

Straszne to nowe logo i kolory. Myślałam, że mi przeglądarka siadła. A było tak ładnie.

Zmieńcie grafika, bo ten nawala..

I tak dalej, i tak dalej. My też to znamy, bo gdy Gadżetomania się zmieniała, reagowaliście podobnie. Owszem, znalazło się kilka pozytywnych opinii, ale to tylko kropla w morzu krytyki. Zasłużonej?

Wirtualnemedia.pl wraz z grupą ekspertów przeanalizowali nowy wygląd portalu. Bez rewolucji, mały krok do przodu – czytamy w tekście. Czyli nie jest tak źle, jak twierdzą czytelnicy.

Rozumiem, że każdy ma swój gust (nie dodawajcie się, że o nim się nie dyskutuje, bo inaczej o niczym byśmy nie rozmawiali), ale w internecie wszystkie zmiany komentowane są tak samo: „źle, brzydko, kiedyś było lepiej”. Ostatnio przypominaliśmy, jak wyglądały polskie strony internetowe i nie, nie było lepiej.

To jednak ciekawe zjawisko, że internet boi się zmian. Interesujące i dziwne, bo przecież mogłoby się wydawać, że w internecie przeważnie jesteśmy na tak jeżeli chodzi o technologiczne nowinki. Tymczasem najchętniej zaszylibyśmy się w 1998 roku, kiedy to podobno wszystko było czytelne, proste i łatwiejsze.

Czemu tak się dzieje?

Przecież zmiany są, wszyscy krytykują, dni mijają i nagle o złym wyglądzie zapominamy, ba, okazuje się, że jest całkiem w porządku. Bo gdyby było inaczej, to wszystkie serwisy, które się zmieniły, już dawno by upadły. Czytelników wcale nie ubywa.

Stare dobre czasy?
Stare dobre czasy?

Odpowiedź jest prosta: komentujący zawsze muszą być w kontrze. Większość zachowuje się jak naburmuszone marudy, które w każdej sytuacji są na „nie”. Nie zgadza się to z ich światopoglądem, to pewnie jest głupotą. Nie podoba się im, więc jest pewnie brzydkie. A w tym wszystkim nie ma nawet miejsca na próbę zrozumienia lub zapoznania się. Nie, nie i nie.

Tylko wiecie co? Internauci na tym najbardziej tracą, bo nikt nie będzie chciał z nimi dyskutować. A szkoda, bo czasami miejsca na dyskusję na pewno by nie zabrakło. Teraz rozmowa sensu nie ma, bo i po co, skoro odpowiedź każdy już zna? Wiadomo, że się nie spodoba.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.