iPad i treść - rewolucja, czy nadmuchany balon?

iPad i treść - rewolucja, czy nadmuchany balon?13.05.2010 13:50
Karol Spieglanin

Nieraz słyszeliście zapewne szumne zapowiedzi o tym, iż iPad zmieni sieć, sposób prezentacji treści, a nawet podejście do  dziennikarstwa samo w sobie. Oczywiście większość tego typu haseł padała jeszcze przed prezentacją nowego hitu Apple, nie mniej (mimo dość sceptycznego pierwszego wrażenia i wielu braków) nowe „jabłuszko” osiągnęło dość sporu sukces i powoli można przyjrzeć się pomysłom na owe „zmiany”. W końcu za każdym z miliona sprzedanych w ciągu pierwszych 28 dni urządzeń kryje się odbiorca żądny nowości.

Nieraz słyszeliście zapewne szumne zapowiedzi o tym, iż iPad zmieni sieć, sposób prezentacji treści, a nawet podejście do  dziennikarstwa samo w sobie. Oczywiście większość tego typu haseł padała jeszcze przed prezentacją nowego hitu Apple, nie mniej (mimo dość sceptycznego pierwszego wrażenia i wielu braków) nowe „jabłuszko” osiągnęło dość sporu sukces i powoli można przyjrzeć się pomysłom na owe „zmiany”. W końcu za każdym z miliona sprzedanych w ciągu pierwszych 28 dni urządzeń kryje się odbiorca żądny nowości.

Jaka zatem jest różnica między codziennym „surfowaniem” na iPadzie a standardowym laptopie??

Świeży Facebook

Firma sobees.com wypuściła ostatnio aplikację ułatwiającą korzystanie z Facebooka. Nie jest to żadna koncepcja, produkt jest już dostępny w iTunes. Trzeba przyznać, że całość prezentuje się nad wyraz przyjemnie. Miły dla oka wygląd i możliwość zarządzania praktycznie wszystkimi funkcjami konta powinien zapewnić jej spory sukces. Na pewno jest duża różnica między tym co widzimy na poniższej prezentacji a oknem Facebooka w przeglądarce, które większość z nas zna na pamięć.

sobees for Facebook, iPad application

Dla zainteresowanych, a nie posiadających iPada użytkowników firma sobees przygotowała także wersję desktop (do pobrania za darmo tutaj).

Co tam Panie w wielkim świecie

Znajomi, znajomymi – a co ze zwykłymi newsami?? Tutaj za przykład posłużyć nam może start-up newsy.com.  Pomysł na ten serwis (oraz aplikację) z Missouri jest prosty: 25 studentów/absolwentów miejscowych uczelni na bieżąco śledzi wiadomości najpopularniejszych serwisów informacyjnych (FoxNews, CBS, NBC), po czym łączy je w całość i ubiera w bardzo ładną „skórkę”. Z samego założenia projekt newsy.com jest więc analizatorem, a nie agregatorem treści.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v1RLdeimdOs[/youtube]

Całość jak na razie sprawdza się bez zarzutu – czego dowodem może być osiągnięcie Top10 aplikacji „newsowych” w iTunes.

Newsy.com wygląda zachęcająco, nie mniej daleko mu do innowacyjnej koncepcji zaprezentowanej już jakiś czas temu przez VIV Mag. Koncepcja zaprezentowana przez to kobiece pismo pokazuje naprawdę rewolucyjne podejście do prezentacji treści.

Zwykłe ciekawostki czy prawdziwa rewolucja?

Czy jednak wszystkie te „innowacyjne” aplikacje rzeczywiście możemy nazwać jakąkolwiek rewolucją? Według mnie to w głównej mierze zależy od tego, jak bardzo rozwinie się rynek wszelkiej maści tabletów. Póki co jest to na swój sposób niszowy (bardziej „kanapowy”) dodatek do laptopa, i w skali udziałów w globalnym rynku powyższe koncepcje to wciąż zwykłe ciekawostki. Nie mniej segment ten rozwija się dynamicznie i coraz więcej firm będzie chciało wykorzystać ich możliwości.

Z drugiej strony ciekawe czy kiedyś cały rynek się ujednolici i powyższa koncepcja VIV Mag czy Facebooka będzie po prostu ich stroną www? Na dzień dzisiejszy łatwiej mi przeglądając różne blogi wejść na stronę Facebooka niż odpalać dodatkowe aplikacje w tle. Osobiście więc dopiero gdy aplikacje te będę ujednolicone względem tego co zobaczę wchodząc na www, nazwę cały ten szum rewolucją.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.