Jak kupować telewizor 3D?

Jak kupować telewizor 3D?19.12.2010 08:09
3d sklep 2
Blomedia poleca

Wczoraj bardzo wyraźnie powiedziałem, że moim zdaniem póki co nie opłaca się kupować telewizora 3D. Ale jeśli jednak zamierzacie to zrobić, to Andrzej z Multi-bloga doradzi Wam, jaki telewizor wybrać i jak kupować telewizor 3D, by nie być rozczarowanym.

Wczoraj bardzo wyraźnie powiedziałem, że moim zdaniem póki co nie opłaca się kupować telewizora 3D. Ale jeśli jednak zamierzacie to zrobić, to Andrzej z Multi-bloga doradzi Wam, jaki telewizor wybrać i jak kupować telewizor 3D, by nie być rozczarowanym.

Telewizory 3D w rozmiarach 40-42 cali można kupić za 4000-5000 zł, a w promocji nawet taniej. Jednak w tym wypadku cena nie musi wcale świadczyć o jakości. Technologia 3D pojawiła się w odbiornikach dopiero w tym roku i – mówiąc wprost – jest jeszcze nieco niedopracowana. Jedni producenci radzą sobie z nią lepiej, inni gorzej.

W międzynarodowym teście z udziałem Fundacji Pro-Test (zbadano w nim 50 modeli) absolutnym zwycięzcą w tej kategorii okazał się 40-calowy Samsung LE40C750. Co ciekawe, telewizor ten należy do jednych z najtańszych na rynku odbiorników 3D – kosztuje ok. 3870 zł. Znacznie droższy od niego Sony KDL-40HX800 (4999 zł) wypadł słabiej w teście 3D, chociaż obraz dwuwymiarowy wyświetlał równie płynnie jak Samsung. Wadą telewizorów Sony są niestety ciężkie okulary, do tego wrażliwe na ruchy głową (nawet przy niewielkim odchyleniu efekt trójwymiarowości znika).

Okulary to zresztą główny problem przy zakupie telewizorów z technologią 3D. Są dość drogie – 400-900 zł - i trzeba dokupić je osobno (tylko LG oferuje je w komplecie z telewizorem). Trójwymiar nie jest więc raczej rozrywką dla rodzin wielodzietnych: na 5 sztuk okularów trzeba wydać niemal tyle samo co na telewizor. Poza tym okulary działają tylko z odbiornikiem danego producenta, nie ma więc możliwości zdobycia tańszych “zamienników”.

Jaki telewizor kupić: LCD czy plazmę w wersji 3D? Plazma oferuje lepsze kolory i kontrast, ale kosztem ciemniejszego obrazu, dodatkowo zaciemnianego przez okulary. Oglądanie na niej filmów w jasny dzień może być uciążliwe. Przy plazmie nie ma natomiast problemu ze zmianą jasności kolorów przy poruszaniu głową, ponieważ nie występuje w niej zjawisko polaryzacji obrazu, jak w przypadku LCD.

Niestety, plazmy 3D występują zwykle w dużo większych rozmiarach niż telewizory z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi, co wpływa też na ich cenę. Testowany Panasonic TX-P50VT20E ma przekątną ekranu 50 cali i kosztuje 7590 zł. W teście wypadł jednak słabiej niż LCD Samsunga.

Największym minusem odbiorników innych producentów, takich jak np. LG czy Philips, były zakłócenia obrazu trójwymiarowego. Dlatego wciąż nie należy się śpieszyć z kupnem telewizora 3D. Niewątpliwie jakość kolejnych modeli będzie znacznie lepsza.

Kupując dziś telewizor 3D, warto pamiętać o jednej rzeczy. Dobra jakość obrazu 2D nie musi wcale przekładać się na dobrą jakość 3D. W przeciwną stronę jest inaczej: dobra jakość obrazu 3D gwarantuje doskonałą jakość oglądania w tradycyjnym dwuwymiarze.

Źródło: Multi-blog.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.