Jak ma się Cuil – pogromca Google?

Jak ma się Cuil – pogromca Google?29.12.2008 18:00
Paweł Cebula

Pod koniec lipca było bardzo głośno na temat Cuil.com - wyszukiwarce reklamowanej jako "Google Killer" (który to już z rzędu?), zapowiedzi były spore, nadzieje również. Jak sytuacja wygląda na tę chwile - kilka miesięcy po starcie?

Pod koniec lipca było bardzo głośno na temat Cuil.com - wyszukiwarce reklamowanej jako "Google Killer" (który to już z rzędu?), zapowiedzi były spore, nadzieje również. Jak sytuacja wygląda na tę chwile - kilka miesięcy po starcie?

Najważniejszym czynnikiem, który miał się przyczynić do odniesienia sukcesu przez Cuil, było doświadczenie osób pracujących nad tym projektem. Spora część osób wcześniej pracowała nad rozwojem różnych aspektów wyszukiwarki Google – osoby te zatem były bogatsze o doświadczenia i powinny wiedzieć, jak pokonać giganta.

Obserwując statystki można bardzo szybko się przekonać, że najjaśniejszym okresem w życiu Cuil była chwila premiery, kiedy to zainteresowanie było naprawdę ogromne – każdy chciał przetestować i obejrzeć potencjalnego pogromcę Gogole.

Sukces wyszukiwarki zależy również od ilości stron zindeksowanych przez roboty danej wyszukiwarki – im większy zbiór stron, tym większa szansa, że znajdziemy to, czego szukamy (w ciągu 5 miesięcy zindeksowanych zostało „tylko” 4 mld stron i wynosi on aktualnie ponad 124 mld). Innym istotnym czynnikiem jest jakość silnika, który odpowiada za to, czy strony wyświetlane na skutek naszego wyszukiwania faktycznie zawierają informacje, których poszukiwaliśmy.

Początkowo nie było z tym najlepiej – jak jest teraz? Po krótkim teście muszę przyznać, że niewiele lepiej. Albo nic nie jest znajdowane, albo wyniki są niedokładne, aby znaleźć coś zbliżonego do tego, czego szukamy, musimy przebijać się przez kilka stron. Na pewno zauważalny jest fakt radzenia sobie już z polskimi znakami diakrytycznymi, ale czy jest to wyczyn godny na miarę wyszukiwarki mającej konkurować z największymi?

Można powiedzieć, że poza największymi atutami takimi jak: mocny start, dobra załoga i sporo ciekawych pomysłów, nie zmieniło się nic, a jak wiadomo czas działa na niekorzyść konkurencji, bo każdy Internauta coraz bardziej przyzwyczaja się do marki, jaką jest Google.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.