Jak nie nudzić innych? (cz.II)

Jak nie nudzić innych? (cz.II)21.11.2009 11:00
nuda
Sabina Stodolak

Kilka miesięcy temu pisałam o tym, co powoduje, że jesteśmy nudni dla innych. Mówienie głównie o sobie, brak aktywnego słuchania innych i stosowanie zamkniętych pytań to nasze największe błędy. Jest jednak jeszcze jedna istotna rzecz- monotematyczność naszego dyskursu. Oczywiście, jeśli spotykasz się w grupie specjalistów od konkretnego tematu jasnym jest, że wasze rozmowy będą koncentrować się wokół tego co was interesuje ? i nikt dla nikogo nie będzie nudny. Jednak w typowej rozmowie w której spotykają się różny ludzie, z różnych środowisk, hermetyczność rozmowy powoduje, że ?stajemy się dla rozmówcy nudni.

Kilka miesięcy temu pisałam o tym, co powoduje, że jesteśmy nudni dla innych. Mówienie głównie o sobie, brak aktywnego słuchania innych i stosowanie zamkniętych pytań to nasze największe błędy. Jest jednak jeszcze jedna istotna rzecz- monotematyczność naszego dyskursu. Oczywiście, jeśli spotykasz się w grupie specjalistów od konkretnego tematu jasnym jest, że wasze rozmowy będą koncentrować się wokół tego co was interesuje ? i nikt dla nikogo nie będzie nudny. Jednak w typowej rozmowie w której spotykają się różny ludzie, z różnych środowisk, hermetyczność rozmowy powoduje, że ?stajemy się dla rozmówcy nudni.

Podczas radosnych miesięcy spędzonych przeze mnie na laniu piwa w barze i tworzeniu fantazyjnych (mniej lub bardziej) drinków, miałam okazję poznać ogromną masę ludzi. Po jakimś czasie barman dzieli swoich klientów (pod względem tego jak interesującymi są rozmówcami) na trzy kategorie ? ?ciekawy klient? ?nudny klient? i ?o Boże, to znowu on?. Dwie ostatnie kategorie łączy nieumiejętność prowadzenia rozmowy w żadnym, poza jednym wybranym, temacie. Ostatnia kategoria cechuje się zaś jeszcze jednym dodatkiem ? rozmowa dotyczy zawsze a) pracy; b) nieudanego życia prywatnego

To co jest w tym wszystkim najlepsze to nie to, że ludzie nie potrafią rozmawiać na różne tematy, ale to, że im się po prostu nie chce. Skoncentrowany na sobie, egocentryczny człowiek nawet nie wie, że zadręcza innych stale tymi samymi historiami. Najczęściej dotyczącymi pracy. Możesz nawet mieć ciekawą pracę, która obiektywnie dla większości osób jest interesująca i niebanalna? nie zmieni to jednak faktu, że kilkukrotne opowiadanie o niezwykle podobnych historiach z pracy - zawsze stanie się nudne.

Jak zatem opowiadać o pracy, aby nie było nudno?

  • jeśli przedstawiasz rozmówcy historię z twojej pracy, to jedyne historie jakie powinieneś przytaczać to te, które są historiami zabawnymi (mało kogo obchodzi fakt, że Kasia z marketingu opracowała nową strategię dla produktu, jeśli nie zdarzyło się przy tym coś wyjątkowo zabawnego; przy okazji zabawne historie z pracy praktycznie zawsze dotyczą wpadek i wypadków)
  • nie wprowadzaj zbyt dużo osób, których twój rozmówca nie zna ? po jakimś czasie się zagubi i słuchanie ciebie stanie się dla niego męczące
  • jeśli możesz nawiązuj w trakcie rozmowy do tematów znanych rozmówcy z jego pracy (jeśli wasze prace są tak różne, że się nie da ? po prostu nie rozmawiaj o pracy)
  • nie opowiadaj o tym jak cudowna jest twoja firma i jak bardzo się dzięki niej rozwijasz / bogacisz / świetnie bawisz- jeśli rozmawiasz z osobą która bezskutecznie szuka pracy (to nie powoduje, że jesteś nudny, ale w efekcie działa podobnie ? twój rozmówca nie ma ochoty zbyt często z tobą rozmawiać ? czy ty miałbyś ochotę rozmawiać z kimś, kto ci stale przypomina że jesteś nieudacznikiem?)

Teraz proponuję zastanowić się nad tym, czy nie mówisz zbyt często o swojej pracy. Możesz mieć trudność w tym aby to określić (zwłaszcza, jeśli rzeczywiście jesteś monotematyczny) zapytaj więc o zdanie 2-3 najbliższe osoby. Jeśli będą zgodne w tym, że nieco przesadzasz, podczas kolejnego spotkania z przyjaciółmi staraj się nie wychodzić na temat twojej pracy ? nawet jeśli miałbyś się cały wieczór nie odzywać ? może dzięki temu nauczysz się słuchać?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.