Jak promować DVB-T?

Jak promować DVB-T?27.06.2010 08:32
Fot. na licencji CC Robert Couse-Baker/Flickr
Szymon Adamus

Cyfryzacja kraju przebiega w bólach, ale jakoś idzie do przodu. Do roku 2013 zapewne zdążymy i wszystko skończy się dobrze... tylko czy odbiorcy będą w ogóle wiedzieli o co w tym wszystkim chodzi?

Jak Waszym zdaniem powinno się promować naziemną telewizję cyfrową w Polsce?

Cyfryzacja kraju przebiega w bólach, ale jakoś idzie do przodu. Do roku 2013 zapewne zdążymy i wszystko skończy się dobrze... tylko czy odbiorcy będą w ogóle wiedzieli o co w tym wszystkim chodzi?

Jak Waszym zdaniem powinno się promować naziemną telewizję cyfrową w Polsce?

Według Witolda Kołodziejskiego z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji we wrześniu tego roku sygnał naziemnej telewizji cyfrowej ma już obejmować 80 procent kraju. Trzymam kciuki, ale jeśli tak, to chyba najwyższy czas poinformować społeczeństwo czym to całe magiczne DVB-T w zasadzie jest i jak się to konsumuje.

[cytat]Procesowi uruchomienia w Polsce naziemnej telewizji cyfrowej towarzyszyć będzie ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, dzięki której obywatele otrzymają wszelkie niezbędne informacje i pomoc w tym zakresie, w szczególności w zakresie dostosowania odbiorników telewizyjnych do odbioru cyfrowego. Miedzy innymi planuje się uruchomienie w tym celu bezpłatnej infolinii - czytamy na stronie Ministerstwa Infrastruktury.[/cytat]

Póki co z promocją DVB-T jest cieniutko. Działają rządowe strony internetowe, ale nie widać ich ostrej promocji. Robi się konferencje prasowe, ale informacje o nich są tak szczątkowe, że świadomi tego co się dzieje są w zasadzie tylko osoby, które już i tak interesują się DVB-T. Od czasu do czasu pojawiają się reportaże w serwisach informacyjnych i telewizji, a w sieci znajdujemy od dłuższego czasu filmy wyjaśniające. Ale co z tego skoro nie są promowane? Poniższy film jest na You Tube od grudnia 2009. Od tamtej pory udało mu się zebrać śmieszne 425 wyświetleń.

Ten i inne filmy na popularnym serwisie Google pokazują jak marnym zainteresowaniem cieszy się ta tematyka w kraju. A przecież "lada chwila" sygnał cyfrowy nie będzie opcją, ale wymogiem dla setek tysięcy widzów. Jak więc promować DVB-T by Polacy wiedzieli czym ono jest?

Moim zdaniem do promocji na pewno można by wykorzystać:

  • serwisy społecznościowe - Facebook nic nie kosztuje, a potrafi zdziałać cuda,
  • rosnącą popularność paneli HD(http://hdtvmania.pl/2010/06/25/mistrzostwa-swiata-zwiekszaja-sprzedaz-telewizorow-hd/?preview=true) - to śliska sprawa bo związana z promocją produktów, ale fakt, że sprzedawcy stawiają ostatnio na promocję modeli z tunerem MPEG-4 świadczy, że jest  na to zapotrzebowanie. Nawet jeśli klient nie zawsze wie do czego jest mu ten tuner w ogóle potrzebny,
  • media tradycyjne - to rzecz oczywista, ale liczy się pomysł. Reklamy muszą być zrobione z głową. Jeśli ktoś zaserwuje nam urzędników czytających z kartki, to chyba z przekory zbojkotuję cyfryzację.

[cytat]Wystarczy wzorować się na Brytyjczykach. Ulotki, dla starszych osób wolontariusze, dodatkowo animacje... Jeśli chodzi o szerszą kampanię złożyłem RWT i Emitelowi propozycję cyfrowego miasteczka. Mżna by do tego zaprosić też nadawców i np. w stolicy zrobić październikową imprezę na wzór Miasteczka n - podzielił się ze mną swoimi pomysłami Łukasz Ławicki z InspireDigital. Zastanawiam się jeszcze nad np. logo polskiej naziemnej telewizji cyfrowej. Może t-shirty z tym logo jako ruchoma reklama? No i oczywiście YouTube, Facebook, nasza-klasa.[/cytat]

To tylko kilka propozycji. Jakie są Wasze pomysły na promocję DVB-T w Polsce?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.