Jak rozwijają się serwisy społecznościowe?

Jak rozwijają się serwisy społecznościowe?26.02.2010 20:21
Fot. na lic. Creative Commons, Flickr/Luc Legay
Artur Falkowski

Jeszcze kilka lat temu serwisy społecznościowe były postrzegane przez internautów jedynie jako trend, chwilowa moda, która szybko przeminie. Stało się zupełnie odwrotnie. Facebook, Twitter, MySpace zmieniły oblicze internetu. Poniżej znajdziecie ciekawe informacje pochodzące z raportu opracowanego przez serwis PostRank. Niech fakty przemówią same za siebie.

Jeszcze kilka lat temu serwisy społecznościowe były postrzegane przez internautów jedynie jako trend, chwilowa moda, która szybko przeminie. Stało się zupełnie odwrotnie. Facebook, Twitter, MySpace zmieniły oblicze internetu. Poniżej znajdziecie ciekawe informacje pochodzące z raportu opracowanego przez serwis PostRank. Niech fakty przemówią same za siebie.

Zdecydowanie najistotniejszą zmianą jest zwiększenie liczby użytkowników serwisów społecznościowych. Podczas gdy w 2007 roku dołączyło do nich 342 miliony osób, w ubiegłym było to już 588 milionów.

Zmieniło się również podejście do user generated content. Jeszcze w 2007 roku 82% dyskusji na temat postów, zdjęć i filmów wrzucanych przez użytkowników odbywało się w miejscu, w którym te zostały zamieszczone. Obecnie proporcje uległy drastycznej zmianie. Aż 66% dyskusji odbywa się poza stroną źródłową (a więc na blogach, Diggu, Wykopie i im podobnych).

Nie mniejsze zmiany dotyczą proporcji pomiędzy treścią własną a omawianiem cudzej. O ile dwa lata temu ludzie skłaniali się raczej ku dodawaniu czegoś od siebie, obecnie preferują bazowanie na pracy kogoś innego. Nawiązują do niej, komentują, piszą wpisy na Twitterze.

Ciekawie wyglądają też statystyki samych serwisów społecznościowych. Co minutę na Twitterze pojawia się 6000 wpisów, 200 komentarzy na WordPressie i 150 pozycji na Diggu.

Ważną rolę, jaką pełnią serwisy społecznościowe w dzisiejszej kulturze podkreśla też fakt, że profile firm, filmów i konkretnych produktów na Facebooku czy Twitterze nie są już niczym wyjątkowym, a producenci telefonów, konsol i sprzętu elektronicznego prześcigają się w pomysłach na to, by jak najlepiej zaimplementować obsługę wspomnianych serwisów w swoich produktach.

Źródło: Flowtown

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.