Serwisy społecznościowe sprzedają nasze dane?

Serwisy społecznościowe sprzedają nasze dane?

fot. sxc.hu
fot. sxc.hu
Paweł Żmuda
21.05.2010 18:00

Czytacie regulaminy serwisów na których zakładacie konta? Prawdopodobnie nie, ale w każdym z nich jest zwykle napisane, że dane wysyłane przez was do serwisu nie zostaną udostępniane innym podmiotom bez waszej zgody. Cóż, okazuje się, że regulaminy możemy sobie wsadzić. Wall Street Journal donosi, że serwisy takie jak MySpace, Digg, czy Facebook w najlepsze handlują danymi wystarczającymi do identyfikacji konkretnego użytkownika. Bez pytania o zgodę.

Czytacie regulaminy serwisów na których zakładacie konta? Prawdopodobnie nie, ale w każdym z nich jest zwykle napisane, że dane wysyłane przez was do serwisu nie zostaną udostępniane innym podmiotom bez waszej zgody. Cóż, okazuje się, że regulaminy możemy sobie wsadzić. Wall Street Journal donosi, że serwisy takie jak MySpace, Digg, czy Facebook w najlepsze handlują danymi wystarczającymi do identyfikacji konkretnego użytkownika. Bez pytania o zgodę.

Wśród przekazywanych danych znalazły się między innymi loginy (często imiona i nazwiska), a także numery (ID) profilów. Pierwsze informacje o podobnych działaniach zostały wykryte przez specjalistów z Worcester Polytechnic Institute oraz AT&T Labs już w sierpniu 2009 roku, jednak dopiero po interwencji dziennikarzy, serwisy MySpace i Facebook zapewniły, że dane użytkowników będą bezpieczne.

Przedstawiciele kilku największych firm reklamowych zapewniają, że nie korzystali z informacji wysyłanych przez społecznościówki. Ale kto ich tam wie.

Gdy klikamy w reklamę, reklamodawca otrzymuje informacje o tym, na jakiej stronie to zrobiliśmy. Zwykle ciąg liter czy cyfr nie pozwala na identyfikację konkretnego użytkownika, jednak na większości serwisów społecznościowych w przesłanym adresie znajdują się pełne dane osobowe klikającego.

Zakładając konto na kolejnym portalu społecznościowym warto pamiętać, że nasze dane mogą dostać się nie tylko w ręce nielubianych znajomych, ale także wszystkich, którzy wykupili reklamy.

"Gdy klikasz na reklamę na swoim profilu, przekazujesz marketerom wszystkie dane o sobie", podsumowuje Ben Edelman, profesor Harvard Business School.

Źródło: arstechnica

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)