Serwisy społecznościowe sprzedają nasze dane?

Czytacie regulaminy serwisów na których zakładacie konta? Prawdopodobnie nie, ale w każdym z nich jest zwykle napisane, że dane wysyłane przez was do serwisu nie zostaną udostępniane innym podmiotom bez waszej zgody. Cóż, okazuje się, że regulaminy możemy sobie wsadzić. Wall Street Journal donosi, że serwisy takie jak MySpace, Digg, czy Facebook w najlepsze handlują danymi wystarczającymi do identyfikacji konkretnego użytkownika. Bez pytania o zgodę.

Serwisy społecznościowe sprzedają nasze dane? 1fot. sxc.hu
Paweł Żmuda

Czytacie regulaminy serwisów na których zakładacie konta? Prawdopodobnie nie, ale w każdym z nich jest zwykle napisane, że dane wysyłane przez was do serwisu nie zostaną udostępniane innym podmiotom bez waszej zgody. Cóż, okazuje się, że regulaminy możemy sobie wsadzić. Wall Street Journal donosi, że serwisy takie jak MySpace, Digg, czy Facebook w najlepsze handlują danymi wystarczającymi do identyfikacji konkretnego użytkownika. Bez pytania o zgodę.

Wśród przekazywanych danych znalazły się między innymi loginy (często imiona i nazwiska), a także numery (ID) profilów. Pierwsze informacje o podobnych działaniach zostały wykryte przez specjalistów z Worcester Polytechnic Institute oraz AT&T Labs już w sierpniu 2009 roku, jednak dopiero po interwencji dziennikarzy, serwisy MySpace i Facebook zapewniły, że dane użytkowników będą bezpieczne.

Przedstawiciele kilku największych firm reklamowych zapewniają, że nie korzystali z informacji wysyłanych przez społecznościówki. Ale kto ich tam wie.

Gdy klikamy w reklamę, reklamodawca otrzymuje informacje o tym, na jakiej stronie to zrobiliśmy. Zwykle ciąg liter czy cyfr nie pozwala na identyfikację konkretnego użytkownika, jednak na większości serwisów społecznościowych w przesłanym adresie znajdują się pełne dane osobowe klikającego.

Zakładając konto na kolejnym portalu społecznościowym warto pamiętać, że nasze dane mogą dostać się nie tylko w ręce nielubianych znajomych, ale także wszystkich, którzy wykupili reklamy.

"Gdy klikasz na reklamę na swoim profilu, przekazujesz marketerom wszystkie dane o sobie", podsumowuje Ben Edelman, profesor Harvard Business School.

Źródło: arstechnica

Źródło artykułu: WP Gadżetomania

Wybrane dla Ciebie

Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Tajemniczy "ciemny tlen" odkryty na dnie Pacyfiku
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Nowa metoda recyklingu plastiku. Rozłoży nawet PVC
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Jest ich mniej. Nawet w środowiskach, gdzie nie ingeruje człowiek
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Sen i ryzyko demencji. Są nowe odkrycia
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Do 2500 r. może jej już nie być. Alarmujące prognozy dla syberyjskiej tundry
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Galaktyka Cygaro. Miejsce, gdzie gwiazdy rodzą się szybciej
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Tak formują się planety. Odkrycie naukowców to potwierdza
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Ludzie od zawsze o tym marzyli. Pojawia się jednak pewien problem
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Masz głośnych sąsiadów? Szwajcarzy znaleźli na to sposób
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Mikroplastik i zdrowie. To konsekwencje zanieczyszczenia środowiska
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Tajemnicza rotacja. Czy Wszechświat znajduje się w czarnej dziurze?
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości
Umożliwi skok technologiczny? Ten związek ma niezwykłe właściwości