Jak Sony potraktowało klienta: kolejna opowieść ku przestrodze

Jak Sony potraktowało klienta: kolejna opowieść ku przestrodze01.11.2011 12:02
Zdenerwowany klient (Fot. Flickr/irrezolut/Lic. CC by-sa)
Michał Michał Wilmowski

Na Wykopie przerabiano już skargi na wszelkich możliwych operatorów telefonicznych, nieznane z nazwy serwisy komputerowe, znane sklepy ze sprzętem. Teraz pora na serwis firmy Sony.

Na Wykopie przerabiano już skargi na wszelkich możliwych operatorów telefonicznych, nieznane z nazwy serwisy komputerowe, znane sklepy ze sprzętem. Teraz pora na serwis firmy Sony.

Jeśli marzy Wam się śliczny i drogi laptop Vaio, być może powinniście dwa razy się zastanowić przed jego zakupem. Na Wykopie można dziś znaleźć kolejną opowieść ku przestrodze, tym razem autorstwa klienta Sony, który sporo przeszedł - i wygląda na to, że jeszcze przejdzie - z serwisem tej firmy.

Klient zakupił we wrześniu 2009 roku laptopa Sony VAIO VGN-CS31S/V. Cieszył się nim zaledwie trzy miesiące, zanim pojawił się pierwszy problem, obrazowo nazwany "donośnym wyciem wiatraczka". Sprzęt pojechał do serwisu, po dwóch tygodniach wrócił naprawiony.

Ale nie spodziewajcie się szybkiego happy endu. Ani w ogóle żadnego happy endu. Pół roku później znów zaczęły się problemy: zaczął znikać obraz z wyświetlacza. Naprawiono go, ale problem wkrótce powrócił. Klient postanowił spróbować mocniejszego środka:

Po pięciu miesiącach od powrotu laptopa z naprawy wszystkie poprzednie objawy pojawiły się ponownie. Jako że pierwsze dwa zgłoszenia były obsługiwane przez Komputronik, kolejne skierowałem już bezpośrednio do VAIO Service – Europe, licząc, że w ten sposób sprawa zostanie załatwiona skuteczniej.

Laptopa znów "naprawiono", przedłużono gwarancję, a także obiecano, że jeśli problem się powtórzy, zostanie on wymieniony na nowy. Problem oczywiście się powtórzył, wykopowicz znów udał się do serwisu Sony:

Poinformowałem go [pracownika serwisu Sony – MW], że nie chcę, aby laptop znowu był naprawiany, tylko chcę wymiany lub zwrotu pieniędzy (każda przerwa to dla mnie kilka tygodni bez podstawowego narzędzia pracy, ileż można...). Otrzymałem informację, że co prawda jest to czwarta naprawa, ale za pierwszym razem problem był inny niż teraz, więc nie przysługuje mi wymiana, tylko kolejna naprawa (wyświetlacz będzie naprawiany "dopiero" po raz trzeci).

Właścicielowi ślicznego i drogiego Vaio opadły ręce – a kiedy już doszedł do siebie, opisał swoją historię i wrzucił na Wykop, ku przestrodze. Sony dołączyło tym samym do licznych firm, przed którymi wykopowicze ostrzegali - takich jak Komputronik, Netia albo Plus.

Wnioski z tego można wyciągnąć bardzo różne - od "każdemu może się to zdarzyć" aż po "firmy notorycznie nabijają w butelkę swoich klientów". Która wizja rzeczywistości bardziej Wam odpowiada?

Źródło: Wykop

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.