Jak używać edytora WYSIWYG do budowy stron na Facebooku?

Jak używać edytora WYSIWYG do budowy stron na Facebooku?03.05.2011 17:57
Facebook (Fot. Flickr/west.m/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Chcesz mieć ciekawszy fanpage na Facebooku, ale nie wiesz, jak go ulepszyć? Z pomocą przyjdzie Ci Static HTML z edytorem WYSIWYG.

Chcesz mieć ciekawszy fanpage na Facebooku, ale nie wiesz, jak go ulepszyć? Z pomocą przyjdzie Ci Static HTML z edytorem WYSIWYG.

Od 11 marca 2011 roku nie działa na Facebooku Static FBML, aplikacja używana dotychczas do budowy fanpage'ów. Firmy muszą więc zacząć korzystać z innych sposobów.

Większość używa teraz metody iFrames design, dzięki której na stronie facebookowej - tak jak na zwykłej stronie w Sieci - działa wszystko, co jest zrobione w HTML-u, Flashu i Javascripcie. Problem w tym, że taki fanpage trzeba hostować na własnej przestrzeni, poza Facebookiem.

Dla tych, którzy o HTML-u nie mają pojęcia, świetnym rozwiązaniem jest Static HTML on Facebook. Aplikacja zawiera bardzo prosty edytor WYSIWYG (skrót od What You See Is What You Get, czyli To, co widzisz, jest tym, co otrzymasz).

Źródło zdjęć: © [źródło](http://socialmedia.pl/wpcontent/uploads/2011/05/static.png)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://socialmedia.pl/wpcontent/uploads/2011/05/static.png)

Po zainstalowaniu go na swojej stronie kliknij przycisk Edit, który jest obok nazwy Twojej strony.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://socialmedia.pl/wpcontent/uploads/2011/05/strona.png)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://socialmedia.pl/wpcontent/uploads/2011/05/strona.png)

Następnie wybierz WYSIWYG mode bądź HTML mode. Jeśli masz już napisany kod HTML dla swojej strony, wybierz drugą opcję. Jeśli nie znasz się na HTML-u, wybierz WYSIWYG.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://socialmedia.pl/wpcontent/uploads/2011/05/wysiwyg.png)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://socialmedia.pl/wpcontent/uploads/2011/05/wysiwyg.png)

To bardzo prosty edytor, podobny do tego, jakiego używają blogerzy (np. na WordPressie). Żeby dodać zdjęcie, link albo sformatować tekst, trzeba kliknąć odpowiednią ikonkę.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://socialmedia.pl/wpcontent/uploads/2011/05/ikonki.png)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://socialmedia.pl/wpcontent/uploads/2011/05/ikonki.png)

Jeśli używasz serwisu hostującego zdjęcia, takiego jak Photobucket, możesz z niego skopiować linki do swoich plików. Jeśli nie używasz żadnego takiego serwisu, możesz wrzucić zdjęcia przez edytor. Te zdjęcia będą hostowane w serwisie ImageShack.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://socialmedia.pl/wpcontent/uploads/2011/05/imageshack.png)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://socialmedia.pl/wpcontent/uploads/2011/05/imageshack.png)

Dzięki Static HTML możesz podzielić swój fanpage na dwie strony z zupełnie innym contentem: jedną dla tych, którzy już polubili Twoją firmę na Facebooku, drugą dla tych, którzy jeszcze tego nie zrobili. Możesz też zrobić tak, żeby wszyscy widzieli to samo (zaznaczona wersja).

Źródło zdjęć: © [źródło](http://socialmedia.pl/wpcontent/uploads/2011/05/2wersje.png)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://socialmedia.pl/wpcontent/uploads/2011/05/2wersje.png)

Jeśli skończyłeś i podobają Ci się zmiany, których dokonałeś, kliknij Update na dole strony. Wszystkie zmiany będziesz mieć w zakładce Static HTML na Twojej stronie.

Aby zmienić nazwę zakładki ze Static HTML na wybraną przez siebie, kliknij Edit Page w prawym górnym rogu Twojej strony facebookowej. Następnie wybierz Apps w menu po lewej stronie.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://socialmedia.pl/wpcontent/uploads/2011/05/apps.png)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://socialmedia.pl/wpcontent/uploads/2011/05/apps.png)

Na dole, pod Static HTML, wybierz Edit Settings. Pojawi się okienko, w które musisz wpisać swoją nową nazwę dla zakładki. Następnie kliknij Save i Okay.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://socialmedia.pl/wpcontent/uploads/2011/05/nazwa1.png)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://socialmedia.pl/wpcontent/uploads/2011/05/nazwa1.png)

Jak widać, Static HTML to naprawdę łatwy sposób na zrobienie fanpage'a w 5 minut przez kogoś, kto kompletnie nie się nie zna na tworzeniu stron WWW.

Wpis pochodzi z serwisu SocialMedia.pl.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.