Jak zarabiać miliony, oferując darmową usługę?

Jak zarabiać miliony, oferując darmową usługę?04.09.2011 17:43
Aaron Levie, CEO Box.net (Fot. Box.net)

Obiecujące, przynoszące sławę i pieniądze biznesy internetowe to przede wszystkim usługi, skierowane do masowego odbiorcy. Niektórzy przedsiębiorcy stawiają jednak – mimo młodego wieku – na zupełnie inny segment rynku. Poznaj przepis na sukces Aarona  Leviego.

Obiecujące, przynoszące sławę i pieniądze biznesy internetowe to przede wszystkim usługi, skierowane do masowego odbiorcy. Niektórzy przedsiębiorcy stawiają jednak – mimo młodego wieku – na zupełnie inny segment rynku. Poznaj przepis na sukces Aarona  Leviego.

Aaron Levie – obecnie 26-latek – to założyciel serwisu Box.net. Jest to usługa podobna do Dropboksa, podobnie jak swój bardziej znany konkurent oparta na modelu freemium. Oznacza to, że podstawowe usługi oferowane są za darmo, a klienci płacą za dodatkowe, opcjonalne funkcje.

Założony w 2006 roku Box.net pozwala na przechowywanie w Sieci i udostępnianie różnorodnych plików. Poszukując najbardziej efektywnego modelu biznesowego Aaron w 2008 roku doszedł do wniosku, że rozsądne będzie podzielenie usług na przeznaczone dla klientów indywidualnych i na osobne usługi dla firm.

Decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę. Umowy, podpisane z firmami stały się dla serwisu żyłą złota, a firma Aarona wygrała m.in. przetarg na obsługę Microsoftu oraz – co szczególnie istotne – na dostarczenie kont dla 18 tys. pracowników koncernu Procter & Gamble.

Loga części klientów serwisu Box.net (Fot. Box.net)
Loga części klientów serwisu Box.net (Fot. Box.net)

O skali działania firmy dobrze świadczy jej siedziba – miejsce pracy około 250 pracowników. Szacuje się, że wśród nich zaledwie niewielka część to programiści. Zdecydowana większość zapewnia obsługę i wsparcie dla klientów, którzy wybrali płatną wersję usługi.

Te proporcje dobrze pokazują, jak istotne – w przypadku skupienia się na segmencie przedsiębiorstw – jest zapewnienie odpowiedniego poziomu obsługi klienta. Zobacz, jak wygląda siedziba Box.net.

Box.net | TC Cribs

Sukces Box.net pokazuje zarazem ograniczenia, powstrzymujące innych młodych przedsiębiorców. Większość z nich skupia się na rynku konsumenckim, tworząc produkty skierowane przede wszystkim do swoich rówieśników, takie jak wymiana zdjęć, słuchanie muzyki czy serwisy społecznościowe.

Znaczna część startupów zdaje się ignorować ogromny rynek, jakim są klienci biznesowi. Okazuje się jednak, że dobrze działająca, przystosowana do potrzeb dużych firm usługa może – mimo młodego wieku szefa i założyciela - okazać się równie dochodowa.

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.