Jak zmienić wygląd FaceBooka?

Jak zmienić wygląd FaceBooka?17.05.2010 15:12
Paweł Cebula

Ciężko nie zauważyć stale rosnącego zainteresowania FaceBookiem wśród Polaków. Użytkownicy najwyraźniej mają już trochę dość naszych lokalnych serwisów tego typu i ze zwykłej ciekawości dołączają do ponad 500 milionowej społeczności. Dzięki tak ogromnej popularności, FaceBook doczekał się dziesiątek aplikacji, rozszerzeń i sposobów na jego modyfikację.

Ciężko nie zauważyć stale rosnącego zainteresowania FaceBookiem wśród Polaków. Użytkownicy najwyraźniej mają już trochę dość naszych lokalnych serwisów tego typu i ze zwykłej ciekawości dołączają do ponad 500 milionowej społeczności. Dzięki tak ogromnej popularności, FaceBook doczekał się dziesiątek aplikacji, rozszerzeń i sposobów na jego modyfikację.

Popularność serwisów społecznościowych w polskim społeczeństwie jest w pewnym stopniu uzależniona od tego, jaka panuje aktualnie moda. Jeszcze kilka lat temu, większość Internautów zachwycała się Gronem, które zdecydowanie było najbardziej 'trendy' serwisem tego typu. Później pojawiła się Nasza-Klasa, która diametralnie zmieniła sytuację - jednak z powodu kiepskiej opinii na temat użytkowników tego serwisu, coraz wyraźniej widać odwrót w kierunku FaceBooka.

Ogromna popularność tego serwisu wiąże się z powstawaniem i dostępnością różnych aplikacji, narzędzi, a także np. sposobów na modyfikację wyglądu lub sposobu działania FaceBooka. My dzisiaj przyjrzymy się kwestii zmiany wyglądu. Standardowo serwis ten nie obsługuje schematów, które dzięki kilku kliknięciom diametralnie odmieniłyby sposób, w jaki się prezentuje.

W takiej sytuacji nie pozostaje nam nic innego jak skorzystanie z innych rozwiązań. Największa baza modyfikacji wyglądu (m.in. dla FaceBooka) znajduje się na stronie UserStyles.org. Do obsługi specjalnych skryptów potrzebujemy przeglądarki Firefox (z rozszerzeniem Stylish lub GreaseMonkey), albo Chrome.

Baza stylów jest naprawdę ogromna, ale znalezienie jakiegoś ładnego, poprawnie działającego i dopracowanego wyglądu nie należy do rzeczy łatwych. Po przejrzeniu blisko 200 stylów udało mi się znaleźć zaledwie kilka godnych polecenia.

  • Ciemny niebieski(http://userstyles.org/styles/11922)photo position=\inside\84039/photoPierwszym stylem, który chciałbym zaprezentować jest \Dark Shiny Blue. Zdecydowanie będzie to jeden z faworytów wśród osób, które bardzo lubią ciemne kolory lub najintensywniej korzystają z Internetu w nocy. Styl jest stale rozwijany przez twórce, dzięki czemu wszystkie problemy (wynikające ze zmian wprowadzanych na FaceBooku) są rozwiązywane na bieżąco.Do atutów na pewno warto zaliczyć bardzo dużą przejrzystość - pomimo zmiany schematu kolorów nie powinniśmy mieć większych problemów z odczytywaniem treści, jakie publikują nasi znajomi. Z ciekawych optycznie rzeczy, warto zwrócić uwagę na to, że po najechaniu kursorem na jakiś post jest on podświetlany. Być może niektórym spodoba się pływający pasek menu, który daje dostęp do ustawień niezależnie od tego, czy znajdujemy się w górnej, czy dolnej części strony.
  • Purpurowy(http://userstyles.org/styles/16216)photo position=\inside\84040/photoInnym wariantem kolorystycznym - z zachowaniem identycznej formy - jest wersja purpurowa. Jest ona nieco jaśniejsza, ale daleko jej od standardowej bieli i błękitu, która dominuje w \gołym\ FaceBooku. Połączenie kolorów z przeźroczystymi elementami daje naprawdę fajny efekt i może stanowić ciekawą alternatywę dla standardowego wyglądu FaceBooka.Styl może zostać zainstalowany zarówno przy użyciu Stylish, jak i GreaseMonkey. W obu przypadkach zalecane jest używanie ich w przeglądarce Firefox 3.6 - niestety w przypadku Google Chrome nie wyglądają już tak atrakcyjnie.
  • XBOX 360(http://userstyles.org/styles/20367)photo position=\inside\84041/photoTeoretycznie, ten styl jest dedykowany przede wszystkim dla użytkowników konsoli gier Microsoftu. Na szczęście, jego wygląd jest tak neutralny, że poza drobnymi elementami, ciężko zauważyć jakiekolwiek powiązania z XBOX'em. Ten layout przypadnie do gustu użytkownikom, którzy lubią żywe i intensywne kolory.Nie znajdziemy tutaj żadnych przykuwających wzrok efektów, ale jest za to bardzo prosto, przejrzyście, co stanowi duży atut. W przypadku tego stylu nie ma najmniejszych problemów z poprawnym działaniem w przypadku przeglądarki Google Chrome - różnice między Firefoksem są naprawdę minimalne (np. brak zaokrągleń przy polu wyszukiwarki).
  • Black & White(http://userstyles.org/styles/26629)photo position=\inside\84042/photoPo zainstalowaniu tego stylu, moim pierwszym skojarzeniem był \Windows Vista. Wszystko za sprawą intensywnego niebieskiego i przeźroczystych elementów przypominających efekt szkła znany z Visty i Windows 7. Zastanawiające jest tylko to, co w miejscu loga \FaceBook\ robi charakterystyczne logo Ubuntu?Podczas poszukiwań natknąłem się na kilka tego typu schematów, ale ze wszystkich właśnie \Black & White\ jest zdecydowanie najbardziej dopracowany. W przypadku, gdy zdecydujemy się zainstalować go w przeglądarce Chrome, musimy liczyć się z niewielkim, aczkolwiek widocznym, pogorszeniem efektu.
  • Dark & Gery(http://userstyles.org/styles/17747)photo position=\inside\84043/photoTym razem mam propozycję dla osób, które lubią naprawdę ciemne kolory. W przypadku tego schematu, dominuje czerń i szarość. Poza zmianą kolorów można zauważyć zmiany w układzie i sposobie funkcjonowania FaceBooka - lewy i prawy blok nie zmieniają swojej pozycji, podczas gdy środkowy blok z postami i komentarzami jest przewijany w górę lub dół.Zdecydowanie widać, że twórca stylu włożył sporo pracy w różnego rodzaju detale, które dają naprawdę bardzo interesujący efekt. Jedyną wadę, jaką udało mi się zauważyć, są znikające odnośniki po najechaniu na nie kursorem - po prostu stają się niewidoczne na czarnym tle.
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.