Jak znaleźć pracę kreatywnie?

Jak znaleźć pracę kreatywnie?07.04.2009 11:30
Sabina Stodolak

Dużo pisałam ostatnio o rozwoju kreatywności, proponując różne ćwiczenia które mogą rozwinąć tą kompetencję. W czasach kryzysu, kreatywność staje się towarem niezwykle pożądanym, warto więc dbać o jej rozwój - może bowiem przydać się do...szukania pracy. W dzisiejszych czasach i przy obecnym, stale rosnącym bezrobociu, nie wystarczy już bowiem ładne CV i elegancki garnitur na rozmowę - czasem trzeba wspiąć się na wyżyny kreatywności - tak jak bohaterowie naszych historii:

Dużo pisałam ostatnio o rozwoju kreatywności, proponując różne ćwiczenia które mogą rozwinąć tą kompetencję. W czasach kryzysu, kreatywność staje się towarem niezwykle pożądanym, warto więc dbać o jej rozwój - może bowiem przydać się do...szukania pracy. W dzisiejszych czasach i przy obecnym, stale rosnącym bezrobociu, nie wystarczy już bowiem ładne CV i elegancki garnitur na rozmowę - czasem trzeba wspiąć się na wyżyny kreatywności - tak jak bohaterowie naszych historii:

  1. myhusbandneedsajob.com(http://www.myhusbandneedsajob.com) - kreatywna żona, postanawia pomóc mężowi i uruchamia stronę internetową, z zamieszczonym życiorysem męża. Warto wejść na stronę - nastraja niezwykle pozytywnie. Mike pracy jeszcze nie ma, ale już dostał zaproszenie do Ophry.
  2. Polak potrafi - Jimmy Cybulski, Amerykanin polskiego pochodzenia, mając w perspektywie bezrobocie i nowo narodzone dziecko postanowił zapłacić za znalezienie pracy(http://weblog.infopraca.pl/2009/03/zaplace-ci-za-znalezienie-pracy/). Oferuje 500$ osobie, która pomoże mu znaleźć zatrudnienie. Podobne ogłoszenie widziałam ostatnio na GoldenLine - tyle że tam, przyszły pracownik oferuje wynagrodzenie szefowi. (oczywiście przy całej masie obostrzeń uniemożliwiających zwolnienie go z pracy).
  3. Bez wstydu - Joshua Persky, który stracił pracę w pierwszym rzucie krachu na Wall Street zdecydował się na bardzo odważny gest - chodził pod biurowcami finansjery z wielką tablicą na plecach informującą o tym iż właśnie został bezrobotny i chętnie się zatrudni(http://weblog.infopraca.pl/2008/12/niestandardowe-metody-szukania-pracy-poplacaja/). Pracę znalazł po 11 miesiącach. Weźcie pod uwagę fakt, że znalazł ja w czasie, kiedy nikt nie zatrudniał.
  4. Hurtowo - nie mogąc znaleźć właściwej pracy po studiach, Daniel Seddiqui(http://weblog.infopraca.pl/2009/02/50-prac-w-50-tygodni/), zdecydował się na krok dość dziwaczny. Daniel na studiach nie podejmował się typowych amerykańskich ?part time job\ i nie przerzucał hamburgerów między wykładami - jak się potem okazało, była to zła decyzja, ponieważ wszyscy potencjalni pracodawcy wskazywali mu braki w doświadczeniu. Daniel postanowił nadrobić doświadczenie ekspresowo - przeszedł 2000 rozmów kwalifikacyjnych i otrzymał 50 różnych prac. W każdej pracuje po tydzień a dodatkowo, każda praca jest w innym stanie - wędrówkę Daniela można śledzić na jego stronie internetowej(http://www.livingthemap.com/Living_the_Map/Living_the_Map/Living_the_Map.html).
  5. Reklama wielkoformatowa - kilka lat temu, dość słynne było szukanie pracy przez pewnego Amerykanina, który zainwestował w wielkoformatowy billboard na którym umieścił informacje o szukaniu pracy - na zatrudnienie nie czekał długo
  6. CV na butelce z wodą(http://weblog.infopraca.pl/2008/11/cv-na-butelce-wody/) - ten pomysł nie należy już do pojedynczego kandydata, ale jest częścią projektu francuskiej organizacji społecznej- na dostarczanej do biurowców wodzie mineralnej umieszczono CV bezrobotnych kandydatów. Efektywność metody nie została oficjalnie opisana.

Inne, mniej może spektakularne i niekoniecznie już efektywne, ale niewątpliwie zabawne metody przekonywania pracodawców znajdziecie na blogu infopracy.

O jakich niestandardowych i kreatywnych metodach szukania pracy słyszeliście? A może sami zrobiliście coś kreatywnego aby "dać się zatrudnić?"

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.