Jak zostać milionerem?

Jak zostać milionerem?23.07.2009 11:00
milionerzy
Sabina Stodolak

czyli czego możesz nauczyć się od najbogatszych

Chciałbyś zostać milionerem? Na pewno nie? Większość z nas nie miałaby nic przeciwko własnemu, dochodowemu biznesowi. Niewielu jednak ludzi jest w stanie osiągnąć taki sukces - większość pracuje na sukces innych. Co jest takiego w osobach, którym udało się przerwać w kapitalizmie i jeszcze całkiem nieźle na tym wyjść? Okazuje się, że jakkolwiek pomysły na biznes i droga do osiągnięcia sukcesu są różne, większość milionerów dzieli kilka wspólnych cech, które zdają się być niezbędne do tego, aby móc zarabiać grube pieniądze. Jakie to cechy?

czyli czego możesz nauczyć się od najbogatszych

Chciałbyś zostać milionerem? Na pewno nie? Większość z nas nie miałaby nic przeciwko własnemu, dochodowemu biznesowi. Niewielu jednak ludzi jest w stanie osiągnąć taki sukces - większość pracuje na sukces innych. Co jest takiego w osobach, którym udało się przerwać w kapitalizmie i jeszcze całkiem nieźle na tym wyjść? Okazuje się, że jakkolwiek pomysły na biznes i droga do osiągnięcia sukcesu są różne, większość milionerów dzieli kilka wspólnych cech, które zdają się być niezbędne do tego, aby móc zarabiać grube pieniądze. Jakie to cechy?

Niezależne myślenie

Milionerzy myślą inaczej niż reszta świata. I to nie tylko o pieniądzach - tak naprawdę o wszystkim. Podczas gdy my skupiamy się na podążeniu utartymi ścieżkami które według wszelkich prawideł mają zagwarantować sukces i stabilizację (matura, studia, praca w korporacji, kredyt na mieszkanie, maksimum dwoje dzieci i wakacje w Tunezji), milionerzy podążają własną ścieżką. Takie działanie wymaga odwagi podążania za własnymi pragnieniami i potrzebami, ale znacznie częściej przekuje się w sukces, niż realizacja schematów. Niezależne myślenie nie znaczy, że trzeba być w opozycji do tego co myślą inni, ale pozwala wyjść poza schemat i popatrzeć na otoczenie z meta-poziomu.

Wizja

Milionerzy mają wizję. Nie chodzi tu o słyszki czy inne haluny, ale o wizję tego co chcą osiągnąć i wiarę w osiągnięcie tego. Milionerzy stosują się do strategii proponowanej przez Kirę - czyli widzą siebie i swoje przedsięwzięcia nie jako potencjalny, lecz jako 100% sukces.

Umiejętności

Milionerzy dobrze szacują własne kompetencje i umiejętności i potrafią dostrzec nie tylko swoje zalety ale również wady. Potrafią też współpracować z innymi tak, aby uzyskać od nich to, czego sami nie potrafią zrobić. Innymi słowy - milioner nie traci czasu na zdobywanie umiejętności w obszarach w których jest zupełnie zielony bądź nie ma talentu. Rozwija to co lubi i w czym jest dobry, a jeśli brakuje mu kompetencji, zdobywa je u innych.

Pasja

Każdy milioner jest pasjonatem. Swojej pracy i życia jako całości. Warren Buffet, amerykański inwestor giełdowy, który w 2009 roku był na Forbsie na drugim miejscu, mówi ?pieniądze to produkt uboczny tego, co uwielbiam robić". Dlatego też mówi się, że jeśli zajmujesz się biznesem tylko i wyłącznie dla pieniędzy - prawdopodobnie nic z tego nie wyjdzie. Innymi słowy, aby zostać milionerem trzeba porzucić to co się robi na rzecz tego co się kocha robić. (Wyjątkiem będzie sytuacja, w której kochasz nic nie robienie).

Poświęcenie (inwestowanie)

Mając do wyboru zainwestowanie 500 zł i możliwość zarobienia na tym dodatkowej stówki przy 90% pewności transakcji, a zainwestowanie 500 zł i możliwość podwojenia stawki przy 5% szansie - którą opcję byś wybrał? Większość z nas wybierze pierwszą (aby się o tym przekonać wystarczy zobaczyć ilu Polaków trzyma pieniądze skarpecie czy na lokatach). Milioner zaś, podejmie ryzyko. Milionerzy wiedzą, że bez ryzyka nie ma zwrotu, a bez inwestycji niema sukcesu finansowego. My też to z grubsza wiemy - różnica polega na tym, że oni się nie boją.

Bycie super sprzedawcą

Większość milionerów ma umysły super sprzedawcy - nie tylko stale szukają okazji do sprzedaży swojego biznesu, ale również przekonują innych do zaangażowania w ich projekty. Historie typu ?od pucybuta do milionera" w większości- poza charyzmatycznymi pomysłami, mają u podstaw wielotysięczne inwestycje, które twórcy biznesu pozyskali od aniołów biznesu czy nawet pożyczyli od rodziny. Oficjalnie mówi się, że Wozniak i Jobs zainwestowali w Apple 1300$. I jest to prawdą, ale bez Mike'a Markkuli, który kilka miesięcy później dołożył 250 tys$ Apple'a mogłoby nie być... aby takie pieniądze zdobyć, trzeba umieć przekonać inwestorów, a więc sprzedać biznes.

Czy ty umiesz sprzedawać? Jeśli do tej pory nie ?przegrałeś" zbyt wielu rozmów kwalifikacyjnych to może masz naturalne zdolności...

I jak, łatwo zostać milionerem? Łatwo o ile uda nam się wszystkie zasady wdrożyć w życie, a nie jest to proste - dla pocieszenia warto dodać, że statystycznie, mało który milioner zostaje milionerem przez 54 rokiem życia i statystycznie, milioner doświadcza 17 porażek biznesowych zanim trafi na to, co na rynku chwyci. Pokuszę się więc o stwierdzenie, że to czego nam najbardziej brakuje do tego by odnosić finansowe sukcesy, to nie pasja czy pieniądze na start, tylko odwaga i umiejętność podniesienia się po porażce.

Źródło: canoe.ca

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.