Jak zwiększyć prawdopodobieństwo realizacji postanowienia

Jak zwiększyć prawdopodobieństwo realizacji postanowienia10.10.2009 11:00
tęcza
Sabina Stodolak

Do Nowego Roku- ulubionego czasu kiedy tworzymy nowe postanowienia które-tym-razem-mają-na-pewno-się-udać jeszcze sporo czasu, ale już warto zastanowić się nad tym, jak w tych postanowieniach, które za dwa miesiące poczynimy, wytrwać. Z ciekawym pomysłem, który rzeczywiście może zadziałać na sporą liczbę osób, spotkałam się ostatnio w Psychology Today. Może i wam się przyda.

Do Nowego Roku- ulubionego czasu kiedy tworzymy nowe postanowienia które-tym-razem-mają-na-pewno-się-udać jeszcze sporo czasu, ale już warto zastanowić się nad tym, jak w tych postanowieniach, które za dwa miesiące poczynimy, wytrwać. Z ciekawym pomysłem, który rzeczywiście może zadziałać na sporą liczbę osób, spotkałam się ostatnio w Psychology Today. Może i wam się przyda.

Otóż chodzi o to, aby postanawiając sobie coś nowego, poinformować o tym maksymalnie dużo osób. Przykładowo, rzucamy palenie- mówimy więc o tym wszystkim dookoła ? kolegom, rodzinie, sąsiadom, ekspedientce w zaprzyjaźnionym sklepie itd. W efekcie, tworzymy wokół naszego postanowienia społeczne oczekiwanie. Ci wszyscy ludzie, którym powiedzieliśmy, że rzucamy palenie, będą oczekiwać, że tak właśnie się stanie. W efekcie, kiedy będziemy się z nimi spotykać, raz na czas rzucą pytaniem ?i jak tam Twoje niepalenie?. Jako że jesteśmy istotami społecznymi, które lubią być lubiane, szanowane i poważnie traktowane, będziemy bardziej skłonni do utrzymania naszego postanowienia po to, aby nie wypaść kiepsko w oczach naszych znajomych i rodziny i wszystkich którym powiedzieliśmy, że już niedługo, będziemy wolni od nałogu.

Dla niektórych osób, wizja tego, że inni ludzie będą kiwać głową z politowaniem nad tym, że się ?nie udało? albo też tego, że zaczną w końcu wątpić w ich słowa jest na tyle silną presją, że będzie w stanie utrzymać postanowienie. Nie wiem jak Wam, ale mnie bywa głupio, kiedy ktoś mówi mi ? ?no, a przecież miałaś już nie ....(tu wstawić coś czego nie udało się zrealizować)?. Do ?głupio? dla niektórych może być wystarczającym motywatorem.

Źródło: lajfmajster.pl

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.