Jaki jest Twój sposób na telemarketerów? [ankieta]

Jaki jest Twój sposób na telemarketerów? [ankieta]31.10.2012 13:03
Fot. Flickr/CarbonNYC/Lic. CC by
Wojtek Wowra

Pewien nękany telefonami z ofertami handlowymi Brytyjczyk pozwał firmę zajmującą się telemarketingiem. Tym samym Richard Herman wysunął się na prowadzenie w technosportowym rankingu pod tytułem "sposób na telemarketera".

Pewien nękany telefonami z ofertami handlowymi Brytyjczyk pozwał firmę zajmującą się telemarketingiem. Tym samym Richard Herman wysunął się na prowadzenie w technosportowym rankingu pod tytułem "sposób na telemarketera".

Gdyby ktoś zapytał mnie, jakie są trzy największe wady postępu technologicznego, wymieniłbym rozpad więzi społecznych, choroby cywilizacyjne takie jak otyłość czy miażdżyca oraz rozwój telemarketingu.

Mimo pojawienia się nowych, skuteczniejszych i mniej inwazyjnych form reklamy promowanie ofert handlowych przez telefon ma się dobrze. To z kolei doprowadziło do rozwoju "technosportu" polegającego na wyszukiwaniu coraz skuteczniejszych metod walki z telemarketerami.

[solr id="gadzetomania-pl-314971" excerpt="1" image="1" words="20" _url="http://gadzetomania.pl/4548,lucasfilm-sprzedany-disney-wyprodukuje-nowe-gwiezdne-wojny-kiedy-premiera" _mphoto="vadermouse-314971-251x16-e781a14.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4583[/block]

Sam znam kilka osób, które wspięły się na wyżyny kreatywności w tym zakresie. Cel: zakończenie rozmowy w czasie krótszym niż 30 sekund. Oczywiście nieoczekiwane przerwanie połączenia (odłożenie słuchawki, naciśnięcie czerwonego przycisku w komórce) jest wybitnie niesportowe i za stosowanie takiej metody nie otrzymujemy punktów ;)

Richard Herman zastosował zasadę mówiącą, że zemsta jest daniem najlepiej podawanym na zimno. Cierpliwie słuchał reklamowych tyrad, a następnie... pozwał firmę, której pracownicy do niego dzwonili. Sąd przyznał mu niecałe 200 funtów odszkodowania za stracony czas.

Herman tak się rozkręcił, że założył stronę WWW, która pomoże i Tobie w złożeniu pozwu przeciwko telemarketerom. Brytyjczyk, podobnie jak ja, nie zarzuca nic samym pracownikom (w zasadzie nie mają oni wyjścia, są związani nieraz durnymi instrukcjami swoich pracodawców), ale firmom, który cały proceder organizują.

Ja chwalę sobie metodę na brak zgody na nagrywanie rozmowy. Zasada jest prosta: gdy dzwoni do mnie telemarketer, zawsze mówi, że rozmowa będzie nagrywana. Ja w tym momencie się wtrącam i stwierdzam, że nie życzę sobie tego. Wtedy rozmówca zazwyczaj od razu się rozłącza. Mój osobisty rekord - 24 sekundy.

[solr id="gadzetomania-pl-314951" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://gadzetomania.pl/4551,przedwojenna-warszawa-w-zapomnianych-filmach-wlasnie-odkryto-nowy-wideo" _mphoto="msz-warszawa-314951-135x-0b93099.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4584[/block]

Pozew Hermana to na pewno krok w dobrym kierunku. Ja poszedłbym jeszcze dalej. Firmy, do których dzwonimy (banki, operatorzy komórkowi, dostawcy Internetu), powinny zwracać nam koszty takich połączeń, jeżeli czas oczekiwania przekracza kilka minut, numer jest płatny, a problem to wina przedsiębiorstwa, a nie klienta.

Do dziś pamiętam, jak zapłaciłem kilka lat temu prawie 20 zł za trzy połączenia z konsultantem pewnego dużego providera. Sprawy oczywiście nie udało się załatwić za pierwszym razem, a czas oczekiwania zawsze wynosił ok. 15 minut. Do tego 5 minut rozmowy za każdym razem i już mamy godzinę.

Na koniec zapraszamy do udziału w sondzie:

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.